سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چقدر از «حلب» سوریه آزاد شده است؟


فارس/ نیروهای ارتش سوریه و مقاومت همچنان به پیشروی‌های خود در استان «حلب» واقع در شمال غرب این کشور ادامه می‌دهند و تاکنون موفق شده‌اند ۴۲۰ کیلومتر را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش سوریه با کمک رزمندگان مقاومت روز گذشته موفق شدند 70 کیلومتر از حومه جنوبی حلب را پاکسازی کنند.

در طول چند روز گذشته از آغاز عملیات نزدیک به 345 کیلومتر از حومه جنوبی حلب پاکسازی شده و با احتساب پیشروی‌های روز جمعه در مجموع به 420 کیلومتر مربع می‌رسد.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه با پاکسازی روز گذشته موفق شدند خود را به حومه شرقی استان ادلب و مسیر بین المللی دمشق-حلب نزدیک کند.

نیروهای سوری و مقاومت روز گذشته برای نخستین بار جنگ‌افزارهای تروریست‌ها را در این منطقه هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

مسیر حلب دمشق از سال 2012 تحت اشغال عناصر تروریستی است و نیروهای سوری برای اولین بار است که به این مسیر تا این حد نزدیک می شوند.

در همین راستا، نیروهای سوری حاضر در حومه شرقی استان حلب طی چند روز گذشته موفق شدند نزدیک به 30 کیلومتر را پاکسازی کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت از آغاز عملیات شکست محاصره حلب در محور شرقی موفق شدند در مجموع نزدیک به 70 کیلومتر را پاکسازی کنند.

در جزئیات پیشروی‌های نیروهای سوری و مقاومت باید گفت که این نیروها طی چند روز گذشته پس از آزادسازی کامل فرودگاه «کویرس» موفق شدند کنترل شهر «الحاضر»، «العیس»، «تل العیس»، شهر‌ک‌های «بانص» و «رسم الصهریج» را به دست گیرند.

در شهر الحاضر، نیروهای سوری پس از پاکسازی فرودگاه کویرس موفق شدند وارد این شهر شوند و در کمتر از چهار ساعت این شهر فتح شد و تروریست‌های جبهة النصره و احرار الشام نیز به سمت شهرک العیس در غرب شهر الحاضر عقب‌نشینی کردند.

ارتش سوریه همچنین موفق شده بود استحکامات «جبهة النصره» و «احرار الشام» را در سمت شرق شهر الحاضر در هم شکند و در جریان درگیری‌ها در شرق الحاضر تعدادی از عناصر تروریستی کشته شدند.

ارتش سوریه پس از فتح شهر الحاضر تل العیس را زیر آتش‌شدید توپخانه قرار داد؛ به طوری که در کمتر از یک ساعت بیش از 200 گلوله از جمله گلوله‌های مختلف خمپاره به مواضع تروریست‌ها در تل‌العیس شلیک کرد.

نیروهای سوری با کمک نیروهای حزب الله لبنان و گروه مقاومت النجباء عراق جمعه در حومه جنوب غربی استان حلب موفق شدند بر «تله ایکاردا» سیطره پیدا کنند.

این منطقه مهم و راهبردی تنها کمتر از 500 متر با مسیر بین المللی دمشق-حلب فاصله دارد.

نیروهای سوری و لبنانی همچنین کنترل کامل روستای «تل حدیه» واقع در غرب شهرک العیس را به دست گرفتند.


ویدیو مرتبط :
سوریه- توضیح کامل عملیات جدید ارتش سوریه برای آزاد سازی شهر حلب (طوفان شمال) بعد از القصیر