سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حذف مافیای چارتر با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما


مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: در گذشته که نرخ بلت تکلیفی بود قیمت‌ها تکاپوی هزینه‌های ایرلاین‌ها را نمی‌کرد امکان این‌که بتوانند در مباحث افزایش کیفیت اقداماتی را انجام دهند، نداشتند. وقتی آزادسازی انجام می‌شود فضای جدیدی در کسب و کار شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌سود و در این‌صورت امکان بازی با نرخ‌ها یعنی ایجاد نوسانات با توجه شرایط بازار و عرضه و تقاضا برای شرکت‌های هواپیمایی فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: در گذشته گردش مالی ایرلاین‌ها خارج از حیطه شرکت‌های هواپیمایی جریان پیدا می‌کرد و عمدتا در قالب شرکت‌های یا آژانس‌های چارتر کننده به داخل ایرلاین‌ها می‌آمد. اما با آزادسازی نرخ‌ها، شرکت‌های هوپایمایی امکان مالی مناسبی را پیدا می‌کنند تا بتوانند در جهت توسعه ناوگان، نوسازی آن و ارتقای خدمات پروازی و همچنین ورود سرمایه‌های جدید حرکت کنند.

وی ادامه داد: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فعالیت در این بخش اقتصادی و مقرون به‌صرفه شده و به دنبال آن امکان این‌که شخصی حقیقی و حقوقی وارد این عرصه شود و سرمایه‌گذاری کند وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که قطعا این مسئله -آزادسازی نرخ بلیت هواپیما- کمک می‌کند تا شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهای نوتر و با کیفیت‌تری را وارد کنند، گفت: حضور ایرلاین‌ها در این شرایط باید رضایتمندی مسافر را جذب کنند و در این بازار مسافر حق انتخاب دارد و چنانچه شرکتی در قبال تاخیرات و سطظح کیفیت پروازی پاسخگو نباشد مسافر می‌تواند ار شرکت دیگری استفاده کند.

به گفته سامانی،‌ سرمایه‌گذاری ایرلاین‌ها در بحث رضایتمندی مسافران از حمل‌ونقل هوایی به واسطه آزادسازی  نرخ‌ها بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوء استفاده از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما