سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ آشنایی با سندرم خاص تایپیست‌‌ها


شفا آنلاین/ تایپیست‌ها به علت تایپ بدون حرکت مچ بیشتر از دیگران در معرض بیماری سندروم کانال کالپ قرار دارند.
دکتر فاخر متخصص ارتوپد با اشاره به بیماری سندروم کانال مچ اظهار داشت: این بیماری بیشتر در زنان شایع است و به صورت گز‌گز دست‌ها شروع و در نوع پیشرفته آن انگشت‌های عصب مربوط به شصت از کار می‌افتد.

وی بیان کرد: در این بیماری گزگز دست بیشتر در شب به وقوع می‌پیوندد و افرادی که بیماری‌های تیروئید دارند و یا نسبت به داروی خاصی بدنشان حساسیت نشان داده عوارض این بیماری بیشتر در آنها نمود پیدا می‌کند.

فاخری با بیان اینکه سندروم کانال مچ یک بیماری محیطی است، افزود: زمانی که به این بیماری رسیدگی نشود عصب مدین که یکی از اعصاب مچ دست، تحت فشار قرار گرفته و سبب آب شدن برجستگی عضلانی در کف دست می‌شود که در 50 درصد از آن، این بیماری به طور کامل حتی با عمل جراحی خوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: در کانال کالپ، عصب مچ تحت فشار عضلانی شروع به درد کردن می‌گیرد که برای درمان آن در ابتدا به وسیله آن مچ را بی‌حرکت می‌کنیم تا فشار از روی آن برداشته شود و سپس با تجویز قرص‌های ضدالتهاب تورم عضله مچ را از بین می‌بریم.

فاخری تصریح کرد: اگر بیش از یکسال از بیماری سندروم کانال دست گذشته باشد این بیماری حاد شده و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد، تا غلافی که در مچ دست قرار دارد، آزاد شود.

وی در پایان گفت: افراد دارای سندروم کانال کالپ باید از مچ خود زیاد کار نکشیده تا فشار زیادی بر عصب مچ وارد نشود و همچنین در هنگام کار با کیبورد هرچند لحظه مچ خود را نرمش دهند.


ویدیو مرتبط :
سندرم زندگی دوم-دکتر حسن عباسی