سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: دشمن به دنبال نفوذ در فضای پسا"برجام" است


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: دشمن به دنبال نفوذ در فضای پسا"برجام" است

باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: دشمن به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در فضای پسابرجام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیما بر توان نظامی آنان تاثیرگذار است و ارتقاء توان رزمی آنان، تقویت کننده موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

وی که در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند سخن می‌گفت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و فلسفی، نظام استکبار را نفی و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار بپردازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتشتصریح کرد: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی (ص) در ایران، منافع خود را در خطر می دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و با حجمه های گسترده امنیتی، نظامی و اقتصادی سعی کردند این انقلاب را از پای در آوردند که البته نتوانستند و همگان امروز شاهد هستند که با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرد و ملل مسلمان و مستضعف جهان را به آینده ای روشن امیدوارتر ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه افزود: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی منطقه و جهان را که عمدتاً ناشی از سیاست های غلط غرب است فراگرفته و وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده ای قرار داده است، شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد نمودند لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می طلبد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفه های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می کند.

وی در ادامه وظیفه فرماندهان و مسئولین ارتش را به عنوان افسران جنگ نرم در این شرایط بسیار با اهمیت و حساس دانست و افزود: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به جوانان و کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت گرایی در خنثی سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهر به دانش و تجهیزات پیشرفته می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح سخنان فرماندهی معظم کل قوا در جمع بسیجیان پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های معنویت در کارکنان، بصیرت است، مولفه ای که رهبر فرزانه انقلاب نیز در سال های اخیر بارها بدان تأکید فرموده اند و می فرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا خود آگاه به دشمن کمک می کنید".

حجت السلام والمسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: تهدیدات فرهنگی و سیاسی محیط های پیرامونی و قرار گرفتن در شرایط حساس انتقالی از یک سو و گسترش بحران ها و تحولات پرشتاب فرهنگی و سیاسی ایجاب می کند تا نسل جوان جامعه را از عوامل آگاه و آنان را در مواجه صحیح با این گونه عوامل تربیت کنیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کلیپ تصویری سلحشوران کاری از عقیدتی سیاسی ارتش