چهره ها/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟


چهره ها/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟ایسنا/ نمایش "قاطیغوریاس" به نویسندگی وکارگردانی امیر گیل از روز یکشنبه ١٢ اردیبهشت تا روز پنجشنبه ٣٠ اردیبهشت در خانه هنرمندان، سالن انتظامی برای مخاطبان به روی صحنه می‌رود.
در این نمایش نوید هدایت‌پور ،مهرداد مصطفوی، غزل نعیمی و محسن رستگار به ایفای نقش می‌پردازند.
همچنین سها پور حاتمی، دستیار کارگردان ؛ آیدا صادقی، طراح لباس؛ اشکان فرامرزی و آسوکهزادی، موسیقی و طراحی صدا؛ مهشید کشکولی، طراح پوستر و بروشور؛ مهدی پارسی، عکاس ؛ مریم شریعتی، روابط عمومی ؛ گروه هنری پژواک در تبلیغات این نمایش را همراهی می‌کنند.

بنا بر این گزارش اجرای این اثر نمایشی از ١٢ الی ٣٠ اردیبهشت ، ساعت ٢١ در خانه هنرمندان ایران، سالن انتظامی برای مخاطبان بروی صحنه می‌رود.

آغاز اجرای نمایش «کمدی استشمامات» با حضور محمد صالح علا

اجرای نمایش «کمدی استشمامات» به عنوان دومین پروژه اجرایی گروه تئاتر «اشتباهات» یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور محمد صالح علا در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز شد.

نمایش «کمدی استشمامات»، دومین اجرای گروه تئاتر «اشتباهات» در پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی میثم عبدی یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با حضور با حضور محمد صالح علاء نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینما در تالار قشقایی تئاتر شهر افتتاح شد.

میثم عبدی سرپرست گروه تئاتر «اشتباهات» در ابتدای اجرای این نمایش گفت: مدتی است که طرح پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به مرحله اجرا رسیده و طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفته، قرار است در این مرکز به گروه های منتخب این فضا داده شود تا در حوزه فعالیتی خودشان طی یک پروسه زمانی مشخص از آغاز روز تا شب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی داشته باشند که ما در این دوره فعالیتی موضوع «نگرشی بر تئاتر کمدی» را برای این پروژه انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری آزمایشگاه تئاتر کمدی در قالب طرح مطالعات اجرایی قشقایی دوشنبه ششم اردیبهشت ماه نشست مطالعاتی «ژانر کمدی» با حضور منوچهر اکبرلو، نویسنده، پژوهشگر،استاد دانشگاه و عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران برگزار می شود، در این نشست محورهایی چون « انواع شوخی در نمایشهای سنتی ایرانی»، «ریشه های کمدی»، «ماهیت و تئوری های طنز»، «الگوهای شخصیت پردازی در کمدی» و «معیارهای دیالوگ های طنز» در تالار قشقایی مورد بررسی قرار می گیرد که امیدوارم بتواند به سهم خود کارپژوهشی ثمر بخشی باشد.

این کارگردان تئاتر افزود: دو نمایش «کمدی اتفاقات» و «کمدی استشمامات» نیز آثاری هستند که طی مدت حضور ما در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی در ساعت 18 و 20 روی صحنه می‌رود و امشب در اجرای «کمدی استشمامات» این افتخار را داشتیم که استاد محمد صالح علا بزرگوار در آیین نمادین افتتاح نمایش کنار ما و شما باشند که جا دارد از طرف گروه اجرایی از حضور این هنرمند شایسته تقدیر و تشکر کنم.

تاریخ پایان اجرای نمایش «حساب پرداخت نمیشه» اعلام شد

تاریخ پایان اجرای نمایش «حساب پرداخت نمیشه» که این روزها به کارگردانی کاوه مهدوی در تالار سایه تئاتر شعر روی صحنه رفته مشخص شد.

این اثر نمایشی که از روز 18 فروردین ماه در تالار سایه به صحنه رفته ، روز جمعه 17 اردیبهشت ماه در تالار سایه به اجرای خود پایان می‌دهد.

نمایش «حساب پرداخت نمیشه» نوشته داریو فو، کارگردانی کاوه مهدوی و بازی مهسا مهجور ، شهرام قائدی ، علیرضا مهران ، فرامرز قلیچ خانی، معصومه شیخ زاده ساعت 18:15 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

فراخوان هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران» منتشر شد

فراخوان هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران» که در نیمه اول مهر‌ماه 1395 توسط «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» برگزار می‌شود، منتشر شد.

محورهای این هم‌اندیشی که محمدرضا اصلانی، احمد الستی، اسماعیل بنی‌اردلان، محمدتهامی‌نژاد، شهاب‌الدین عادل و علیرضا قاسم‌خان، اعضای هیات علمی آن هستند، عبارتست از: 1-‌حقیقت و واقعیت در فیلم مستند؛ 2-ذهن و عین در سینمای مستند؛ 3-تصویر و تصور در سینمای مستند؛ 4-قلمرو واقعیت در فیلم مستند؛ 5-قلمرو تخیل فیلمساز در فیلم مستند؛ 6-گرایش‌های مختلف در یک سبک گروهی در سینمای مستند؛ 7-واقعیت از منظر فلسفه (جهان ایرانی، جهان غربی)

عموم هنرمندان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان سینما تا روز اول خرداد 1395 فرصت دارند که ضمن تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام، چکیده مقاله خود را روی وب‌سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir ثبت کنند. زمان دریافت اصل مقاله هم 31 تیرماه 1395 اعلام شده است.

به کلیه مقالاتی که در گردهم‌آیی راه پیدا کنند، گواهی شرکت داده خواهد شد. پس از پایان این هم‌اندیشی هم مجموعه مقالات منتخب در کتابی منتشر خواهد شد.

رئوس فراخوان هم‌اندیشی «گفتگوی واقعیت و خیال در سینمای مستند ایران»، محورهای مختلف این رویداد، شرایط ثبت‌نام، راهنمای تدوین و ارسال مقاله، تقویم برگزاری، نشانی دبیرخانه و... روی پایگاه اینترنتی این «مرکز» آمده است و علاقمندان با مراجعه به وب‌سایت www.defc.ir ضمن مطالعه آن می‌توانند نسبت به ثبت‌نام آنلاین اقدام نمایند.

15 اردیبهشت، آخرین مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره بین‌المللی مقاومت

آخرین مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه سینمایی ایران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، 15 اردیبهشت ماه اعلام شد.

متقاضیان حضور در بخش‌های مختلف مسابقه سینمای ایران شامل بخش‌های "سینمایی"، "سینمایی ویدیویی"، "فیلم های کوتاه"، "مستند"، نماهنگ"، " انیمیشن" و "سریال‌های تلویزیونی"می‌توانند آثار خود را تا پایان این تاریخ به دفتر دبیرخانه جشنواره ارسال یا تحویل نمایند.

بر اساس این خبر، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در دو بخش اصلی مسابقه سینمای ایران و سینمای بین‌الملل و بخش‌های جنبی برگزار می‌شود. دریافت آثار مسابقه سینمای ایران در 9 بخش: سینمایی، سینما_ویدئویی، سریال تلویزیونی، کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، قلم طلایی و جلوه‌گاه نور صورت می‌گیرد. همچنین مسابقه سینمای بین‌الملل در 4 بخش سینمایی، مستند، چشم‌انداز مقاومت در جهان و جایزه ویژه عماد مغنیه برگزار می‌شود.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با موضوعاتی چون: نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در احیای هویت ایرانی–اسلامی/ تلاش مسلمانان در احیای هویت اصیل اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی/ نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه و جهان/ نقش اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم­های اقتصادی و سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی/ تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری/ نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ افشای نقش آمریکا، صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی/ پرداختن به شهدای ترور و شهدای هسته­ای در راستای افشای چهره حقوق بشر آمریکایی/ نقش بسیج در پیشرفت علمی، فرهنگی و سازندگی کشور/ نقش مردم در مقابله با تروریسم، فتنه، فرقه‌گرایی و گروه‌های انحرافی و منافقین/ نقش مردم غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی و اندیشه‌های تکفیری/ نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه­سازی برای مقابله با ادیان توحیدی/ نقش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در مقابله با جنگ نرم و رسانه­های استکباری/ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم­سازی جامعه به ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب/ افشای فاجعه منا، همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در کشور برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمنان به ویژه آمریکا، در راستای استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با "تروریسم" و "صهیونیسم بین­الملل"، چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را در بخش­های «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی طراحی و پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است متقاضیان جهت شرکت می توانند آثارشان را به نشانی دبیرخانه: تهران– خیابان سمیه – خیابان خاقانی– کوچه طبرسی- پلاک 6 – واحد 2 تحویل نمایند.

ضمنا، علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 88826296- 88826375 تماس حاصل نمایند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
تئاتر فاجعه سینما رکس