سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واگذاری رودخانه های حوزه شهری مازندران به شهرداری ها آغاز شده است


ابراهیم یخکشی روز یکشنبه در نشست ماهانه شهرداران مازندران در قائمشهر به وجود 500 کیلومتر رودخانه در حوزه شهری استان اشاره کرد و افزود : وجود رودخانه در شهرها یک فرصت مهم اقتصادی برای شهرداری هاست.
وی ادامه داد : با بهسازی و زیبا سازی رودخانه های حوزه شهری می توان گردشگری و تفریحی شهری را توسعه و با اقدامات اجرایی شهرهای مازندران را از خطر سیلاب نجات داد.
مدیر عامل آب منطقه ای مازندران چالش های اصلی مدیریت رودخانه های حوزه شهری را ساخت و ساز های غیرفنی ، ریختن نخاله ها و زباله ها و نبود دیواره عنوان کرد و بیان داشت : هنوز به زیبا شناسی و بهسازی حاشیه رودخانه های حوزه شهری استان بی توجهی می شود.
وی با تاکید بر این نکته که در مدیریت رودخانه های شهری مازندران می توان ایمن سازی بستر رودخانه ها را مورد توجه قرار داد ، افزود : نشانه گذاری حریم و بستر رودخانه های شهری را باید انجام بدهیم.
او ادامه داد : شهرداران بر اساس این تفاهم نامه باید ساماندهی و حفظ و ایمن سازی کناره ها و بستر رودخانه ها ، حفظ کیفیت آب و مدیریت کیفی آب در مدیریت شهری را باید انجام بدهند.
یخکشی خاطر نشان کرد : شهرداران باید بهسازی منظر و محیط پیرامونی رودخانه ها را به عنوان تفرجگاه مسافران مهیا کنند و اقتصادی کردن رودخانه های حوزه شهری را هم مورد توجه قرار دهند.
وی به وجود هفت هزار کیلومتر رودخانه در استان مازندران اشاره کرد و گفت : برای مدیریت رودخانه های حوزه شهری به حمایت بخش خصوصی نیاز داریم.
او بر لزوم واگذاری رودخانه های حوزه شهری به بخش خصوصی و مشارکت مردم در حفظ محیطی رودخانه ها تاکید کرد و اظهار داشت : مبادله تفاهم نامه آب منطقه ای با شهرداران در مدیریت رودخانه های حوزه شهری شش شهر استان انجام شده است.
مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت : اقدامات ساماندهی ، حفاظتی و استفاده از بستر و حریم و مصالح رودخانه ای و تغییر کاربری از آزاد سازی حریم رودخانه ها از مزیت های امضای تفاهم نامه برای شهرداران است.
وی با بیان اینکه اکنون تفاهم نامه واگذاری رودخانه های حوزه شهری با شهرداران ساری ، قائمشهر، آمل ، بابل ، بابلسر و رامسر امضا شده است، افزود : ساخت ، بهره برداری و مدیریت و نگهداری رودخانه های حوزه شهری را در این تفاهم نامه داریم.
او تاکید کرد که شرکت آب منطقه ای مازندران برای رفع تصرفات غیر مجاز به حریم رودخانه های شهری همکاری خواهیم کرد.
6990/1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
واگذاری ماشین آلات عمرانی- خدماتی به شهرداری ها