سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«عاقله آصفی» در فهرست 10 معلم برتر جهان قرار گرفت


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نام «عاقله آصفی» معلم پناهندگان افغانستانی در لیست جایزه جهانی معلم بنیاد «ورکی» قرار داده شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سایت خود نوشت: عاقله آصفی در سال 1371، همزمان با آغاز جنگ‌های داخلی افغانستان به ایالت «پنجاب» پاکستان رفت و در آنجا به آموزش دختران افغانستانی که از امکانات تحصیلی محروم بودند، پرداخت.

وی در حالی که خود یک مهاجر است،به فداکاری،شجاعت و خستگی ناپذیری در امر آموزش دختران پناهنده افغانستان در پاکستان شهرت دارد.

بنیاد ورکی که مقر آن در «لندن» است همه ساله یک نفر را از میان هزاران معلم جهان به عنوان بهترین معلم جهان انتخاب می‌کند.

این جایزه به ارزش یک میلیون دلار است و همه ساله هزاران معلم از سراسر جهان برای کسب این جایزه باهم رقابت می‌کنند.

آصفی،معلم 49 ساله افغانستانی پیش از این جایزه «نانسن» سازمان ملل متحد را از آن خود کرد.

این جایزه به ارزش صد هزار دلار هر سال از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به فردی که در جهت حمایت از مهاجرین اقدام به کارهای بشر دوستانه کرده باشد اهدا می‌شود.

سازمان ملل در تمجید از عاقله آصفی گفته است: با اقدامات وی بسیاری از دختران افغان که از امکانات تحصیل برخوردار نبودند توانستند به مدرسه بروند و این معلم فداکار با کمترین امکانات زمینه آموزش آنان را فراهم کرد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/43S30F


ویدیو مرتبط :
‫10 انسان نابغه برتر جهان Top 10 Farsi‬‎