تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)


تیم ملی تکواندوی ایران برای چهارمین بار نایب قهرمان جهان شد. تکواندوکاران ایرانی که پیش ازاین در 7 دوره برگزار شده مسابقات به 3 نایب قهرمانی و یک قهرمانی رسیده بودند در فینال مقابل آذربایجان شکست خوردند و در رتبه دوم ایستادند. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی در مرحله گروهی آذربایجان را شکست داده بود. اما تیم جوان ایران نتوانست پیروزی اش را تکرار کند و به پرافتخارترین تیم مسابقات تبدیل شود.

عصرایران - تیم ملی تکواندوی ایران برای چهارمین بار نایب قهرمان جهان شد. تکواندوکاران ایرانی که پیش ازاین در 7 دوره برگزار شده مسابقات به 3 نایب قهرمانی و یک قهرمانی رسیده بودند در فینال مقابل آذربایجان شکست خوردند و در رتبه دوم ایستادند. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی در مرحله گروهی آذربایجان را شکست داده بود. اما تیم جوان ایران نتوانست پیروزی اش را تکرار کند و به پرافتخارترین تیم مسابقات تبدیل شود. تیم ملی کره جنوبی در حال حاضر با دو قهرمانی و دو مقام سوم پر افتخارترین است و ایران با یک قهرمانی ،4 نایب قهرمانی و یک مقام سوم تیم دوم مسابقات به حساب می آید.

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)

در پایان جدال دو روزه 8 تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی 2015 که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، آذربایجان بعنوان قهرمانی رسید، تیم ملی ایران برسکوی نایب قهرمان ایستاد و تیم های روسیه و کره جنوبی مشترکا بعنوان سوم رسیدند. در گروه زنان نیز، چین قهرمان شد، مکزیک عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و کره جنوبی و چین تایپه مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان که با ترکیبی کاملا جوان و با میانگین سنی 22 سال راهی این دوره از رقابتها شده بود، در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم های ازبکستان، بلژیک و آذربایجان همگروه بود و ابتدا به مصاف ازبکستان رفت و در یک مبارزه بسیار نزدیک 26 بر 25 نتیجه را واگذار کرد. در دومین پیکار رو در روی بلژیک قرار گرفت و توانست با نتیجه 40 بر 29 به برتری دست پیدا کند و در سومین دیدار با پیروزی 31-22 مقابل آذربایجان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)

ملی پوشان کشورمان در مرحله نیمه نهایی این رقابتها رو در روی تیم ملی روسیه قرار گرفتند و در این پیکار با شکست 31 بر 24 تزارها به فینال راه یافتند تا یک بار دیگر مقابل هوگوپوشان آذری صف آرایی کنند. تیم ملی ایران که بعد از مسابقه با روسیه، با کمترین استراحت راهی مبارزه فینال شده بود، در این رقابت در نهایت نتیجه را 42 بر 22 واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات با ترکیب آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، سعید رجبی، مسعود حجی زواره و امید عمیدی در شیاپ چانگ حاضر شد و بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده داشتند.

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)

مسابقات جام جهانی تکواندو با حضور 8 تیم برتر جهان در گروه مردان و 8 تیم برتر جهان در گروه زنان از شب گذشته (سه شنبه) در مکزیک آغاز و ساعاتی پیش به پایان رسید. این پیکارها به صورت تیمی برگزار و هر تیم می توانست حداقل 5 تكواندوكار داشته باشد و یا 6 تكواندوكار كه یك هوگوپوش بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شد. با اعلام فدراسیون جهانی تكواندو، در گروه مردان كشورها می‌بایست تركیب تیم خود را طوری انتخاب می کردند كه مجموع وزن 6 ورزشكار 442 كیلوگرم یا كمتر و مجموع وزن 5 ورزشكار 368 كیلوگرم با كمتر باشد.

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)

همچنین فدراسیون جهانی به كشور‌ها این مجوز را داده بود كه از 2 ورزشكار با ملیت متفاوت در تركیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنكه این تكواندوكاران از تیم های مدعو به جام جهانی نباشند.مسابقات جام جهانی تکواندو G2 بود و به تکواندوکاران تیم قهرمان 20 امتیاز، تیم نایب قهرمان 12 امتیاز و تیم سوم، 7.2 امتیاز تعلق گرفت که البته این امتیاز برای رنکینگ ماه ژانویه 2016 ورزشکاران محاسبه می شود.

جدول کلی مسابقات جام جهانی که از سال 2006 آغاز شده 

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد(+جدول/عکس)


ویدیو مرتبط :
سجاد مردانی، نایب قهرمان تکواندوی جهان