نذر علمی در دستورکار شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی/راه‌اندازی دو مجتمع تجاری ودرمانی درکشور


دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی از ثبت نشان خادم‌المصطفی برای اعطا به خیرین خبر داد و گفت: نذر علمی یکی دیگر از برنامه‌های این شورا است که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا مهندس مهدی صفاری‌نیا در مراسم اعطای جایزه مصطفی تبدیل شدن جایزه مصطفی به مهمترین نمادهای شایستگی و برتری علم و فناوری در دنیا را چشم‌انداز این جایزه دانست و افزود: برگزاری این مراسم از سه سال قبل آغاز شد و برای برگزاری آن 300 جایزه در جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند تا استانداردهای این جایزه را متناسب با شان جهان اسلام تعریف کنیم.

وی با تاکید بر این‌که به مدت یک هفته جایزه مصطفی در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از برگزاری این مراسم برندگان این جایزه سخنرانی‌هایی در زمینه توسعه علم و فناوری در جهان اسلام خواهند داشت.

صفاری‌نیا برگزاری این سخنرانی‌ها را در دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن نشست‌هایی با اعضای فرهنگستان علوم خواهیم داشت.

به گفته وی، دانشمندان بیش از 20 کشور در این مراسم حضور دارند تا زمینه توسعه علم و فناوری را فراهم کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی اضافه کرد: علاوه بر این جایزه، در سطح دانش‌آموزی مسابقه‌ای در حوزه «نور» به مناسبت نامگذاری سال 2015 به نام ابن هیثم برگزار کردیم که در آن 9 هزار دانش آموز شرکت و بیش از هزار اثر به آن ارسال کردند.

صفاری‌نیا تصویرسازی را از دیگر برنامه‌های شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی نام برد و گفت: آثار 90 هنرمند در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است و این نمایشگاه تا پایان هفته ادامه دارد.

وی جایزه مصطفی را یک جایزه مردمی دانست و افزود: تامین کنندگان مالی این جایزه آحاد مردم هستند، از این رو صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی با چشم انداز توسعه علم و فناوری در جهان اسلام از سال 1393 راه‌اندازی شد. ماموریت و شعار این صندوق علم و فناوری در خدمت رفاه بشر است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی با تاکید بر این که اولین دور از جایزه مصطفی از سوی 270 نفر از تامین کنندگان مالی برگزار شد، خاطرنشان کرد: نذر علمی یکی دیگر از برنامه‌های این شورا است که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.

صفاری‌نیا از راه‌اندازی دو مجتمع تجاری و درمانی مصطفی خبر داد و اظهار کرد: مجتمع درمانی که وقف جایزه مصطفی خواهد بود، با همکاری بانک توسعه اسلامی و انستیتوپاستور در تهران تاسیس می‌شود.

وی، تاسیس مجتمع دیگر مصطفی را با همکاری استانداری تهران و سازمان زمین و مسکن دانست که در حال پیگیری است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی با تاکید بر این که نشان خادم المصطفی در حال ثبت است، اعطای آن را ویژه خیرین دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که منابع اهدای این جایزه در پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام محقق شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آقای مهندس مهدی صفاری­ نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه