سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بحرین قادر به ارائه خدمات به ناوهای هواپیمابر انگلیس نیست


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در مجلس انگلیس سئوالی اخیرا از سوی یکی از نمایندگان این کشور مبنی بر میزان توانایی بحرین در ارائه خدمات به ناو گروه انگلیس که قرار است در این کشور حاضر شود، مطرح شد.

«پنی موردانت» از نمایندگان محافظه کار مجلس عوام در این باره تواضیح داد، ناو هواپیمابر «کویین الیزابت» در صورت حضور در بحرین، تنها می‌تواند در حوالی بندر مینا سلمان  لنگر بیاندازد و هرگز قادر نخواهد بود به طور مستقیم از تاسیسات این بندر استفاده کند. این در حالی است که ناو هواپیمابر کویین الیزابت در سال 2020 عملیاتی می‌شود.

بر اساس این گزارش، نماینده مذکور دلیل این مسئله را کمبود فضا و امکانات از سوی کشور میزبان عنوان کرده است.

 این در حالی است که «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس چندی قبل به اتفاق «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در مراسم کلنگ‌زنی ساخت پایگاه جدید «جفیر» در بندر «مینا سلمان» در منامه بحرین حاضر شده بود، در سخنرانی خود چنین گفت: «آغاز ساخت پایگاه در بندر مینا سلمان، یک نقطه عطف را در تعهد انگلیس به منطقه رقم می‌زند. حضور نیروی دریایی سلطنتی در بحرین حضور مداوم ما در شرق  آبراه سوئز را قطعیت می‌دهد.»

براساس توافق امنیتی که میان انگلیس و بحرین در آذرماه سال گذشته در منامه به امضا رسید، برای اولین بار از زمان خروج نیروهای انگلیسی در دهه 70 میلادی ازخلیج فارس، بار دیگر نیروی دریایی این کشور توانسته است که جایگاه خود را در این منطقه به دست آورد.

کمپین‌های حقوق بشری نیز درباره انتخاب نام جفیر برای این پایگاه دریایی اعتراض‌هایی کرده بودند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/BDAK2Z


ویدیو مرتبط :
تاریخچه ناوهای هواپیمابر