فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور به صورت مثبت اعمال می‌شود


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه، جزئیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بررسی کردند.
نمایندگان مجلس با 143 رأی موافق، 45 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه علنی با ماده واحده این طرح موافقت کردند.
بر اساس این ماده واحده؛
1-بند الف ماده یک قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب دهم شهریورماه 1392 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعداد دروس دوره متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
2-بند ت ماده 3 قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش)، به شرح زیر اصلاح می‌شود:
ت- اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش.
تبصره- این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست.
نمایندگان همچنین با 138 رأی موافق، 42 رأی مخالف، 11 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد الحاقی یکی از نمایندگان موافقت کردند.
بر اساس این پیشنهاد الحاقی، تاثیر سوابق تحصیلی برای سال 1395 به‌صورت مثبت اعمال می‌شود و در سایر موارد با بررسی کارشناسی برای سال‌های بعد اعمال خواهد شد.
دو فوریت و کلیات این طرح، هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسیده بود.
سیام ** 9103 ** 3053**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تقدیر از دانش آموزان برتر کنکور 94 به صورت نمادین