علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تولید مواد سوختی با استفاده از فناوری فتوسنتز مصنوعی


به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پدونگ یانگ استاد رشته شیمی دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا و از محققان این طرح پژوهشی چندی پیش موفق به ساخت برگ مصنوعی شد که می تواند گاز متان تولید کند؛ متان از اجزای اصلی گاز طبیعی است و محققان این طرح برای تولید آن از ترکیب نانوسیم نیمه هادی و باکتری استفاده کردند.
این گروه تحقیقاتی، سیستمی مشابه سیستم فوق طراحی کرد که در آن به جای متان، بوتانول تولید می شود که یکی از اجزای اصلی گازوئیل است.
این گروه گام بزرگی به سوی فتوسنتز مصنوعی برداشته اند؛ نوعی از ادوات تولید انرژی که در آن با تقلید از طبیعت، نور خورشید و دی اکسید کربن به آب و قند تبدیل می شود.
محققان به جای تولید قند، مواد سوختی تولید کردند که می توان آن را ماه ها یا سال ها ذخیره سازی کرد و با استفاده از زیرساخت های فعلی به نواحی مختلف انتقال داد.
این محققان در نشستی که اخیرا داشته اند، اعلام کردند که این دستاورد به محققان کمک می کند تا ابزار جدیدی برای تحقیق روی فتوسنتز داشته باشند.
یانگ از محققان این طرح پژوهشی گفت: در تولید الکترون از نور خورشید موفق هستیم اما نمی توانیم مواد شیمیایی مختلف از نور خورشید تولید کنیم و همیشه در این حوزه محدودیت هایی داشته ایم؛ هدف ما در این پروژه نشان دادن امکان ترکیب باکتری با کاتالیست برای تولید مواد شیمیایی است به همین منظور از فناوری نیمه هادی در این طرح بهره برداری کردیم.
وی افزود: یافته های اخیر به ما کمک می کند تا درک صحیحی از فرآیند فتوسنتز داشته باشیم و بتوانیم آن را بهینه سازی کنیم.
نتایج این طرح پژوهشی در قالب مقاله ای با عنوان 'Hybrid bioinorganic approach to solar-to-chemical conversion'در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
علمی (1) ** 9340**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید موی مصنوعی با استفاده از پرینت سه بعدی