سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هزینه ۱ میلیارد دلاری غول های تکنولوژی برای تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی


هزینه ۱ میلیارد دلاری غول های تکنولوژی برای تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی

عصر تکنولوژی/ صاحبان غول های بزرگ تکنولوژی از جمله ایلان ماسک از تسلا و سرمایه گذار خطرپذیر پرآوازه، پیتر تیل، گرد هم آمده اند تا در یک اقدام غیر انتفاعی، ۱ میلیارد دلار را صرف فعالیت های پژوهشی بر روی هوش مصنوعی نمایند. این شرکتی که آن ها بدین منظور بنا کرده اند، OpenAI نامیده شده و در روز جمعه معرفی شد.
بنابر پستی که در وب سایت این مجموعه منتشر شد، آن ها هدفشان را این گونه بیان کرده اند: “هدف ما پیشبرد هوش دیجیتال در مسیری است که بدون هیچ قیدی برای نیاز به بازگشت سرمایه اولیه به راه خود ادامه داده و بیشتری منفعت را برای بشریت به همراه آورد.”

بنابر پستی که در وب سایت این مجموعه منتشر شد، آن ها هدفشان را این گونه بیان کرده اند: "هدف ما پیشبرد هوش دیجیتال در مسیری است که بدون هیچ قیدی برای نیاز به بازگشت سرمایه اولیه به راه خود ادامه داده و بیشتری منفعت را برای بشریت به همراه آورد."

هوش مصنوعی بر پایه ایده خلق یک ماشین یا یک نرم افزار هوشمند، به وجود آمده است.

بنیان گذاران این شرکت، سم آلتمن و ایلان ماسک هستند. سم آلتمن یکی از بنیان گذاران Y Combinator – که یک شتابدهنده استارتاپ های تکنولوژی بسیار موفقی است و در کالیفرنیا واقع شده – نیز هست.

از جمله حامیان مالی این شرکت می توان به رِید هافمن (بنیان گذار لینکدین)، جسیکا لیوینگستون (هم بنیان گذار با سم آلتمن در Y Combinator)، پیتر تیل (بنیان گذار PayPal) و همچنین چندین و چند شرکت دیگر از جمله وب سرویس آمازون و Infosys، اشاره کرد.

کارمندان اولیه OpenAI را لیست بلند بالایی از افراد سرشناس در دره سیلیکون تشکیل می دهند. مدیر تحقیقات Ilya Sutskever می باشد که سابقاً در گوگل به عنوان دانشمند محقق مشغول به فعالیت بوده و متخصص یادگیری ماشین است. مدیر ارشد فناوری، Greg Brockman، نیز قبل از آن سمت مدیر ارشد فناوری را در شرکت Stripe – که یک شرکت در زمینه پرداخت الکترونیکی می باشد – داشته است. از جمله کارمندان برجسته دیگری که می توان به آن ها اشاره کرد، Trevor BlackwellT (در گذشته بر روی روبات های انسان نما مشغول به کار بوده است)، Vicki Cheung (در زمینه نرم افزارهای تشخیص صدا و مکالمه مشغول به فعالیت بوده است) و Pamela Vagata (سابقاً در زمینه هوش مصنوعی در فیس بوک مشغول به کار بوده است)، می باشند.

این موسسه تحقیقاتی در ابتدا با عنوان شرکتی غیر انتفاعی کار خود را آغاز کرده است، زیرا که موسسان آن امیدوارند که فعالیت های آتی این شرکت توسط دیگران شکل می گیرد و پیش خواهد رفت.
پست منتشر شده در این وب سایت بیان می کند که “محققان شدیداً مشتاق هستند تا فعالیت هایشان را منتشر سازند، حال چه به عنوان مقاله، چه به عنوان یک پست وبلاگی یا کد، علاوه بر آن، اگر پتنت های ما (اگر پتنتی ثبت شود)، برای جهانیان به اشتراک گذاشته خواهد شد. ما آزادانه با دیگر افراد از بسیاری از موسسات همکاری خواهیم داشت و انتظار داریم در زمینه تحقیقات و توسعه تکنولوژی های جدید با شرکت های دیگر فعالیت های مشترک داشته باشیم.”

هوش مصنوعی حوزه ای جنجال برانگیز در تحقیقات چند ساله اخیر می باشد، زیرا بسیاری فکر می کنند که ماشین هایی هوشمند می توانند تحدیدی جدی برای بشریت به حساب آیند. بیل گیتس، استیون هاوکینگ و بسیاری دیگر نیز نگرانی خود را در این مورد اعلام کرده اند.

در واقع ایلان ماسک در یک توییت در سال ۲۰۱۴ نیز این نگرانی را بیان کرده و گفته بود که جهان باید به شدت مواظب هوش مصنوعی باشد. او حتی در این توییت خود، هوش مصنوعی را به طور بالقوه خطرناک تر از بمب اتم بیان کرده بود.

البته لازم به ذکر است که چندین سازمان نیز وجود دارند که وقت و سرمایه خود را به بحث در زمینه سوال ها و چالش هایی که توسط هوش مصنوعی مطرح شده، اختصاص داده اند.
به عنوان مثال می توان به Future of Life در دانشگاه کمبریج، ماساچوست، اشاره کرد. این شرکت، خود را وقف پی بردن به “راه های خوب و مثبت برای هدایت مسیر بشریت با توجه به تکنولوژی های جدید و چالش های آن”، کرده است.

و یا مثالی دیگر می تواند “بنیاد رباتیک مسئولیت پذیر”، در لندن باشد. این بنیاد در ماه نوامبر و توسط Aimee van Wynsberghe، استاد اخلاق تکنولوژی در دانشگاه Twente هلند و Noel Sharkey، استاد بازنشسته رباتیک و هوش مصنوعی داشنگاه شفیلد بنیان گذاشته شد.

با همه این اوصاف، شما چگونه فکر می کنید؟ آیا هوش مصنوعی می تواند به بهبود زندگی بشریت کمک نماید؟

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هوش مصنوعی - توضیحی از ماهیت و آینده احتمالی هوش مصنوعی