سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زوار تبریز در رفته؛ به کسی برنخورد!


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این جمله‌ای بود که دیروز معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری گردشگری استان به زبان آورد.
سعید شبستری خیابانی که همواره با متلک پرانی‌های خود از خجالت مسئولان مختلف اجرائی دستگاه‌ها در می‌آید این بار وضعیت عمومی فیزیکی و فرهنگی شهر را مورد خطاب و عتاب خود قرار داده بود.

وی، طوری که به کسی برنخورد گفت: آخر این چه وضعی است؟ بعضا این رانندگان تاکسی تا با یک غریبه خارجی بینوا مواجه می‌شوند فرصت را غنیمت شمرده و چند برابر حساب می‌کنند؛ برخی از این مغازه‌داران و ارائه‌دهندگان سایر خدمات هم که دیگر روی ما را کاملا سفید کرده‌اند؛ آخر نمی‌گویند اینها می‌روند این طرز برخوردها را جلوی پنج نفر تعریف می‌کنند، آبرویمان می‌رود؟

شبستری ادامه داد: آن هم از وضعیت تاکسی‌های اسقاطی و زوار در رفته‌مان!! از سرویس‌های بهداشتی که دیگر صحبت نکنم بهتر است!! آدم چندش می‌شود برود یک آبی به سر و صورتش بزند!! به مسجد هم که می‌خواهیم برویم همیشه بسته هستند! فقط نیم ساعت برای نماز باز می‌کنند بعد فوری همه را بیرون می‌کنند و می‌بندند!!

این معاون سیاسی و امنیتی اعتقاد داشت: ما در ابتدایی‌ترین حرف‌ها مانده‌ایم بعد انتظار داریم در 2018 شهر نمونه گردشگری باشیم؟! از بس چشممان به ساختمان‌های کهنه و زوار در رفته عادت کرده دیگر حساس نیستیم؛ می‌گوییم همین‌جوری می‌شود دیگر! همین خوب است!

شبستری که حرف‌هایش حرف می‌آورد و هر چه بیشتر می‌گفت داغ دلش تازه‌تر می‌شد در ادامه دانشگاه‌ها را زیر بمباران توپ و تشر خود گرفت و گفت: من به این دانشگاه‌ها اصلا امیدوار نیستم! فقط بلد هستند بیایند اینجا بنشینند چند کلمه حرف بزنند بلند شوند بروند! تا حالا کِی دیده‌اید این دانشگاه‌ها برای رفع مسائل و مشکلات جامعه یک برنامه درست و حسابی داشته باشند؟! کجا این اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به درد خورده‌اند؟!!

خود را ایزوله کرده‌اند و نشسته‌اند فقط حرف می‌زنند!! 10 درصد هم از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند!

بعد گفت: اگر دو نفر می‌آیند اینجا می‌نشینند، میوه و شیرینی می‌خورند بعد صورت جلسه را امضا می‌کنند می‌روند، نمی‌خواهیم؛ اگر اینجوری می‌شود همان بهتر که چند نفر از این مدیران کل به دردبخور را دعوت کنیم بیایند بنشینند درست و حسابی برنامه‌ریزی کنند، بلند شوند بروند، کمیته و ستاد هم نمی‌خواهد!

آتش انتقادات شبستری رو به فزونی می‌گرفت که ناگهان متوجه حضور خبرنگاران در جلسه شد و گفت: ببینید این مسائل را می‌گویم خواهشا خبرنگاران ننویسند!!

بعد برگشت گفت: نه اصلا بنویسید! چرا ننویسید؟!! مگر دروغ می‌گویم؟!! بگذارید یک عده بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد!

در مجموع این مسئول معتقد بود: تک تک افرادی که با گردشگران مواجهه می‌شوند مانند رانندگان تاکسی، فروشندگان، مغازه داران و ... باید آماده سال 2018 بوده و در نوع برخوردها و استقبال از گردشگران نهایت حسن و دقت را مبذول دارند.

من هم چشمم از این دانشگاه‌ها آب نمی‌خورد!

ظاهرا معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی هم دل خوشی از این دانشگاه‌ها نداشت.

محمدصادق پورمهدی در همان ابتدای عرایض خود تاکید کرد: من هم چشمم از این دانشگاه‌ها آب نمی‌خورد! ما باید از اینها یک نقشه راه عملیاتی بخواهیم؛ کار دیگری نمی‌توانند بکنند؛ وقت ندارند!!

وی معتقد بود: ما در شرح خدمات مشاور مشکل داریم. اگر بهترین مشاور دنیا را هم استخدام کنیم از ما می‌پرسد از من چه می‌خواهید؛ چکار باید بکنم؟ خودمان هم نمی‌دانیم او باید چکار کند؛ بعد که اوضاع و احوال را می‌بیند خودش بر می‌دارد چیزی سر هم می‌کند و تحویلمان می‌دهد آخرش هم به هیچ جا نمی‌رسیم!

پورمهدی همچنین گفت: سیستم اداری ما به قدری چاق و پیچیده شده که در نهایت همه کارها را خودمان انجام می‌دهیم. به هرحال از بخش خصوصی و آقای حسن‌زاده انتظار داریم برنامه عملیاتی ارائه دهند تا ماهم شرایط را برای عملی شدن برنامه‌ها مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای تبریز 2018 برندها و لوگوهایی توسط بخش خصوصی تهیه شود تاکید کرد: ما در حوزه تبلیغات و روابط عمومی ضعف شدید داریم؛ شما هم برندارید لوگوها و طرح‌های معروف دنیا را کپی کنید، آب رویمان برود!!

تبریزی: مدیران ما می‌روند خارج ما را نمی‌برند!

در این گیر و دار ستار تبریزی، رئیس انجمن خدمات مسافرتی گفت: مدیران ما بلند می‌شوند می‌روند خارج این همه هم پول خرج می‌کنند چه می‌شود ما را هم با خود ببرند مثلا آن روز شهردار رفته بود مسکو ما را نبرده بود خوب ما را هم با خودش می‌برد.

شبستری معاون سیاسی استاندار هم گفت: خوب شما هم بیایید! نکند انتظار دارید برای شما هم بلیط بگیریم و برداریم ببریم؟! خوب ما می‌رویم شرایط را برای فعالیت بهتر شما فراهم کنیم. برای تفریح که نمی‌رویم...

بله؛ پورمهدی معاون عمرانی استاندار انتقاداتش را ادامه داد و گفت: ما جلسه تشکیل می‌دهیم هر کسی می‌آید حرفی می‌زند بعد همگی بلند می‌شویم می‌رویم دنبال کارمان! ما باید پازل‌های اجرایی را تکمیل کنیم؛ اصلا خودم مسئولیت کمیته حمل و نقل و زیرساخت‌ها را متقبل می‌شوم.

حق‌شناس، سرمایه‌گذار سد آمند هم گفت: ما هم جهنم و ضرر؛ 50 دستگاه خودروی لوکس به خاطر گل روی شما در اختیار شما قرار می‌دهیم که بالاخره این تبریز 2018 را سر و سامان دهیم. نمی‌شود که کاری نکنیم.

سعی می‌کنیم خودروهای لوکس را در قالب شرکت‌ها وارد کنیم ببینیم چه می‌شود...

از این شوخی‌ها که بگذریم در مجموع جلسه دیروز به بررسی مواردی مثل فرهنگ عمومی شهر، امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری، بهسازی فرودگاه، راه‌آهن، ترمینال و مبادی ورودی شهر تبریز اختصاص داشت و چنین به نظر می‌رسید که مسئولان استان آستین‌ها را بالا زده‌اند تا مسائل و مشکلات مختلف شهر را رفع کرده و تبریز را برای سال 2018 به بهترین نحو آماده کنند تا نام تبریز همچنان به عنوان شهر اولین‌ها در تارک تاریخ بدرخشد...

نگارنده :لیلا حسین زاده

انتهای پیام/60002/ع30

http://fna.ir/RPLRU1


ویدیو مرتبط :
هلابیکم یا زوار - ماساژ زوار اربعین امام حسین - 2014