سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای ارایه کمک‌های بشردوستانه در لبنان و فرانسه


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیام‌های جداگانه‌ای به روسای صلیب‌سرخ لبنان و فرانسه، ضمن محکومیت حملات تروریستی در این دو کشور، مراتب تاثر و تاسف هلال‌احمر ایران را ابراز و اعلام کرد.دکتر سید امیرمحسن ضیائی در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به سوزان یونس اویس، رئیس صلیب‌سرخ لبنان و پروفسور ژان ژاک الژام، رییس صلیب سرخ فرانسه مراتب تاسف و تاثر خود را نسبت به حملات تروریستی در این کشورها اعلام کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در متن پیام دکتر ضیائی آمده است: «جناب رئیس، ما در جمعیت هلال احمر ایران از شنیدن خبر ناگوار حمله بیرحمانه و تلخ گروه تروریستی داعش علیه مردم کشور شما به شدت متاسف و متاثر شدیم. گروه تروریستی داعش که به اشتباه نام اسلامی را با خود یدک می‌کشد، هیچ گونه انطباقی با ماهیت رئوف دین اسلام نداشته و بر خلاف موازین و اصول اسلامی که احترام و ارزش عمیقی برای نوع بشر و تک تک افراد قائل است، عمل می‌کند. پروردگار در قرآن کریم می‌فرماید: "کسی که فرد بیگناهی را به قتل برساند، مثل آن است که همه مردم را به قتل رسانده باشد و هرکس که یک انسان را نجات دهد مثل آن است که تمام انسان‌ها را نجات داده است."

به عنوان کشوری که در چهار دهه اخیر، قربانی حملات تروریستی مشابهی بوده است، احساس ملت، دولت و سازمان‌های بشردوستانه کشور شما را به‌ خوبی درک کرده و به عنوان یکی از اعضای نهضت بین‌المللی صلیب‌ سرخ و هلال‌احمر، آمادگی خود را برای ارائه هر گونه کمک و یاری بشردوستانه اعلام می‌کنیم. بدون شک حملات تروریستی اخیر، تنها مردم شما را هدف قرار نداده است و بر این باوریم که حملات گروه تروریستی داعش مصداق بارز جنایت علیه بشریت است که توجه، آمادگی و واکنش بین‌المللی را می‌طلبد.

بدون ریشه کن کردن کامل گروه داعش و محاکمه سران و رهبران آن و افرادی که چنین جرایمی را در کشورهای شما و دیگر نقاط دنیا مرتکب شده‌اند، درد جامعه بشری التیام نخواهد یافت. در این شرایط سخت همراه با سایر مردم صلح طلب و جامعه بشردوستانه جهانی با تمام قوا در کنار مردم و جمعیت‌های صلیب سرخ فرانسه و لبنان ایستاده‌ایم و از هرگونه تلاش برای کاهش و تسکین درد و مصیبت وارده بر ایشان دریغ نمی‌ورزیم. اینجانب به نمایندگی از کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز می‌کنم.»


ویدیو مرتبط :
جلوگیری از کمک رسانی نیروهای هلال احمر به حجاج