سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهرستان بیجار ظرفیت زیادی برای ارائه آثار دفاع مقدس دارد


به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا شرف بیانی شامگاه سه شنبه در آیین یاد واره شهدای سبز پوشان دیارگروس به مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: نیاز جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت، امروز بیشتر از هر روز دیگری احساس می شود.
وی به ضرورت آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب برای تداوم راه شهیدان و حفاظت و حراست از دستاورد های انقلاب اشاره كرد و گفت: یكی از بهترین راهكارهای تحقق اهداف مورد اشاره برگزاری یادواره شهدا با حضور جوانان و نوجوانان است.
به گفته شرف بیانی در این یادواره ها امكان بیان راه و رسم زندگی شهدا، سیر و سلوك خدا جویانه آنان، كسب معنویت اخلاقی، دینی و بصیرت همراهی با ولی امر زمان ممكن خواهد شد و گرامیداشت نام و یاد شهدا نیز اثرات مثبت و سازنده خود را خواهد گذاشت.
شرف بیانی افزود: شهدای گرانقدر سه خصلت بسیار نیكو كه در وصیت نامه های آنان كاملا مشهود و ملموس است داشتند و باعث شد آنان را به سرمنزل سعادت ابدی برساند و سربلندی و افتخار شهید راه اسلام را از سوی خداوند متعال دریافت نمایند.
وی گام برداشتن در راه خدا، بصیرت و آگاهانه انتخاب نمودن و سپس با شوق و ذوق لقای الهی حركت نمودن را سه خصلت بسیار شایسته شهدا برشمرد و تاكید كرد: بدون داشتن چراغ راه و به دور از الطاف الهی ممكن نیست كسی به این سعادت دنیوی و اخروی كه خاص شهدا است، برسد.
** وصیت نامه شهدا یك دانشگاه انسان سازی است
شرف بیانی مستند بیان این سه خصلت الهی در وجود مبارك شهدا را وصیت نامه آنان ذكر كرد و یادآور شد؛ به فرموده امام راحل این وصیت نامه خود یك دانشگاه بزرگ انسان سازی است.
او به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی توصیه نمود؛ اگر نیت و قصد قرب الهی، حضور در محضر باری تعالی را جستجو می كنید بروید وصیت نامه شهدا را دقیق مطالعه نمایید.
** شهرستان بیجار از ظرفیت زیادی در زمینه آثار دفاع مقدس برخوردار است
مدیركل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان كردستان در ادامه سخنان خود به چاپ كتاب سبزپوشان گروس به عنوان یك منبع ارزشمند برای اهل تفكر، تعقل، تدبر و چراغ راه تاكید نمود و ادامه داد: در این اثر ارزشمند سعی شده است نام و یاد 450شهید معزز شهرستان بیجار به خوبی آورده شود و برای همیشه بر تارك تاریخ درخشان دیار گروس خواهد درخشید.
شرف بیانی از مدیران فرهنگی و نهادهای انقلابی شهرستان بیجار نیز خواست در راستای شكوفایی، حفظ و نشر آثار گرانقدر شهدا، خانواده های معظم آنان، رزمندگان و همرزمان آنان تلاش كنند كه هر چه در این زمینه هزینه شود یك سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می شود.
عضویت مردم شهرستان بیجار در بسیج بیشتر از میانگین كشوری است.
شهرستان بیجار در 130كیلومتری شرق استان كردستان واقع شده است.
3033/7350

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس