سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمام واحدهای مسکن مهر در سال 95 واگذار می‌شود/ منشاء مگس‌های سفید مشخص نیست/ آب تهران سالم و بهداشتی است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید حسین هاشمی بیش از 2 سال است که بعنوان استاندار تهران کار خود را آغاز کرده است. در کارنامه استاندار فعلی تهران، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم تا هشتم و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دوره پنجم تا هشتم وجود دارد.

هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره کمبود آب در استان تهران اظهار داشت: در اسفند ماه سال 1392، هشدار جدی در خصوص کمبود آب دادم و این هشدار بر اساس محاسبات صورت گرفته داده شد ولی بعضی از دوستان از این موضوع استقبال نکردند و فشارهایی به بنده آوردند.

وی ادامه داد: علی‌رغم این موضوعات از ابتدای سال 93، مدیریت مصرف آب را آغاز کردیم و در شورای تأمین استان نیز مصوب شد که با پرمصرفان آب برخورد جدی بشود که انصافا در سال 93 با تدابیر صورت گرفته مصرف آب مدیریت شد و با بحران در این خصوص مواجه نشدیم و این مدیریت موجب شد در سال جاری نیز کمبود آب بحرانی را ایجاد نکند.

پیشنهاد استاندار تهران به برنامه خندوانه

استاندار تهران به حضور در برنامه خندوانه اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت سال جاری به برنامه خندوانه رفتم و با مجری این برنامه (رامبد جوان) موضوع کمبود آب را مطرح کردم و درباره طرح تصفیه فاضلاب نیز اشاراتی برای شهروندان در این برنامه داشتم که مجری این برنامه پس از برنامه‌ای که بنده حضور پیدا کردم کمپین صرفه‌جویی در مصرف آب را اجرایی کرد.

هاشمی یادآور شد: آب قابل تولید نیست و باید از نذورات الهی تأمین شود. در حال حاضر با مدیریت صورت گرفته در توزیع آب مشکلی نداشته‌ایم ولی هنوز در خشکسالی به سر می‌بریم و باید صرفه‌جویی در مصرف آب برای شهروندان نهادینه شود.

آب تهران سالم و بهداشتی است

وی درباره کیفیت آب شرب تهران نیز اظهار داشت: هیچ شکی در کیفیت آب شرب و بهداشتی تهران وجود ندارد. در گذشته 70 درصد آب شرب از سدها و 30 درصد از چاه‌ها تأمین می‌شد که هم اکنون بالای 55 درصد از سدها و 45 درصد از چاه‌ها است و این موضوع نیز به دلیل اینکه آب سدها کاهش پیدا کرده از آب چاه استفاده می‌کنیم که البته ممکن است در مزه آب تأثیرگذار باشد ولی در بهداشت آن خیر.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: در بعضی از مناطق جنوب غرب تهران گزارشاتی مبنی بر کیفیت پایین آب داده شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته این مشکل رفع شد و کیفیت آب شرب در این مناطق نیز افزایش یافت.

هاشمی تأکید کرد: آب شرب 22 منطقه تهران مشکلی ندارد و استانداردهای لازم را دارا است و اگر درست و بهینه مصرف کنیم در تأمین آب مصرفی نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه شهروندان شهرستان قیامدشت از وضعیت آب مصرفی، گفت: کیفیت آب شرب این شهرستان نسبت به گذشته بهتر شده است.

منشاء مگس‌های سفید مشخص نیست

استاندار تهران درباره پدیده مگس‌های سفید در سطح شهر اظهار داشت:‌ شهرداری تهران اقداماتی برای از بین بردن مگس‌های سفید انجام داد ولی نتوانست 100درصد به هدف خود برسد.

هاشمی تأکید کرد: بنده به محیط زیست درباره شناسایی منشأ مگس‌های سفید در سطح شهر دستورات لازم را داده‌ام ولی هنوز نتوانستم منشأ آن را پیدا کنم امیدواریم در دانشگاه‌ها که باید کار پژوهشی صورت بگیرد به این مسئله پرداخته شود تا منشأ مگس‌های سفید پیدا و در سال‌های آینده مشکلی نداشته باشیم.

تمام واحدهای مسکن مهر در سال 95 واگذار می‌شود/مصیبت مسکن‌های مهر سال بعد به پایان می‌رسد

وی درباره مسکن‌های مهر نیز بیان داشت:‌ مسکن‌های مهر در سال آینده به اتمام می‌رسند و تمامی واحدها به متقاضیان واگذار می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه 330 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران ساخته شده است، گفت: تا زمانی که تمامی امکانات رفاهی از جمله آب، برق و گاز در واحدهای مسکن مهر ایجاد نشود، تحویل نخواهد شد.

هاشمی درباره ایجاد فضاهای آموزشی در مسکن‌های مهر اظهار داشت: در دو سال گذشته برای ساخت فضاهای آموزشی مصیبتی را پشت سر گذاشتیم و دولت تصمیم دارد با تمامی مشکلات موجود مسکن‌های مهر را تا پایان سال 95 به صورت کامل به متقاضیان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر معضلی بود که از دولت قبل بر گردن دولت فعلی گذاشته شد، اظهار داشت: در آغاز دولت یازدهم متقاضیان مسکن مهر نمی‌دانستند که بابت پیشرفت پروژه باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند و آگاه‌سازی لازم برای‌ آنها صورت نگرفته بود، دولت یازدهم حتی قراردادهای مسکن مهر را نیز تحویل نداده است.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه نظارت بر ساخت مسکن‌های مهر وجود نداشت،‌گفت: نمی‌توان با متری 350 تا 400 هزار تومان خانه ساخت، در سال‌های گذشته نظارت بر ساخت و سازها نبود و امید است این مصیبت سال بعد به اتمام برسد و این تجربه تلخ نباید دیگر تکرار شود.

هاشمی درباره معضلات اجتماعی اظهار داشت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در استان تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است.

بهزیستی و شهرداری مسئول جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معـتاد‌های متهاجر

وی افزود: بهزیستی و شهرداری تهران مسئول هستند که نسبت به حل معضلات اجتماعی و جمع آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان متهاجر اقدام کنند. در حال حاضر 60 درصد از متکدیان، دستفروشان، کارتن‌خواب‌ها و معتادین شهر از سایر شهرستان‌ها وارد پایتخت می‌شوند البته با همکاری قوه قضائیه، بهزیستی و شهرداری برای جمع‌آوری تصاویر نازیبای شهر تهران آماده هستند.

استاندار تهران پیشنهاد داد: شهرستان‌هایی به صورت پایلوت برای نبود متکدیان و معتادین متهاجر در نظر گرفته شود تا بتوانیم این طرح را در تهران نیز پیاده کنیم.

هاشمی گفت:‌ شهرداری متعهد شده است که 6 هزار نفر از کارتن‌خواب‌ها و معتادین متهاجر را در تهران ساماندهی کند و قطعا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب چهره شهر تهران زیبا خواهد شد.

در کمربند زلزله قرار داریم

وی درباره وضعیت زلزله شهر تهران نیز اظهار داشت:‌زیباترین ویلاها بر روی گسل‌های تهران ساخته شده است و ما در کمربند زلزله قرار داریم البته کشورهایی مانند ژاپن با این موضوع کاملاً کنار آمده‌اند و می‌توانند در برابر زلزله‌های بزرگ نیز با کمترین خسارت مواجه شوند.

استاندار تهران یادآور شد: بنده امکانات ستاد بحران شهر تهران را مقایسه کرده‌ام و باید گفت امکانات خوبی داریم ولی برای شهری با بیش از 8.5 میلیون نفر جمعیت جوابگو نیست.

هاشمی تأکید کرد: باید مرکز بزرگی ایجاد شود که البته جانمایی آن انجام شده و هر چه سریعتر ستاد مرکزی مدیریت بحران در 140 هکتار ساخته شود.

عملکرد سلیقه‌ای در بحران

وی به حوادث سیلاب در شهرستان‌های استان تهران و کشته شدن چندین تن از شهروندان اشاره کرد و گفت‌: نباید در هنگام بحران سلیقگی عمل شود بلکه باید دستگاه‌های مختلف با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا بتوانند نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

طرح زوج و فرد با طرح کاهش لغو نمی‌شود

درباره کاهش آلودگی هوای شهر تهران با توجه به پدیده وارونگی هوا در فصل پاییز و زمستان و افزایش ذرات آلاینده اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار اقدامات صورت گرفته در این خصوص بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه به جدی گرفتن طرح زوج و فرد تأکید شد و در خصوص تردد موتورسوارها در خط ویژه و استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی تذکر داده شد.

هاشمی با بیان اینکه آلودگی موتورسیکلت‌ها به میزان 6 خودرو است گفت:  این وسیله نقلیه بسیار اثرگذار در آلودگی هوای شهر تهران است که باید در خصوص ساماندهی آن اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

استاندار تهران یادآور شد: مدتی است گزارش‌هایی مبنی بر اینکه طرح زوج و فرد به درستی کنترل نمی‌شود، مطرح شده و بنده نیز بررسی کردم مشخص شد جریمه‌ای برای افرادی که در طرح زوج و فرد وارد می‌شوند صادر نشده است لذا باید این طرح از درب منزل اجرا و با متخلفین بر اساس قانون برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفیت هوا نسبت به سال 92، بهبود یافته است، بیان داشت: در حال حاضر یکصد هزار خودروی فرسوده که تاکسی و در آژانس‌ها مشغول به کار هستند میزان آلایندگی هوا را افزایش داده‌اند لذا باید برای این تعداد از خودروهای فرسوده جایگزین مناسبی با عنوان خودروهای هیبریدی انتخاب شود.

استاندار تهران به کیفیت بنزین‌های مصرفی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بنزینی که هم اکنون استفاده می‌شود به کاهش آلودگی هوا کمک کرده است و اثرات آن نیز در افزایش تعداد هوای پاک و سالم محسوس است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا اولویت استانداری تهران است، گفت: طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدتی که برای کاهش آلودگی هوای تهران در نظر گرفته شده است، در حال پیگیری و اجرا است.

هاشمی درباره اجرای طرح کاهش (LEZ) در تهران که شورای اسلامی شهر این طرح را تصویب کرده است، گفت: اجرای طرح کاهش بسیار سخت و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد البته بنده این طرح را کامل مطالعه نکرده‌ام و قضاوت کردن درباره این طرح سخت است.

استاندار تهران تأکید کرد: قطعاً با اجرای طرح (LEZ)، طرح زوج و فرد متوقف نمی‌شود و به قوت ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کاهش آلودگی هوا با اقدامات مقطعی انجام می‌شود و باید یک طرح جامعی برای این موضوع که سلامت شهروندان به آن بستگی دارد اتخاذ شود، گفت: توزیع بنزین یورو 4 اثرات مثبتی را در کاهش آلودگی هوا داشته است و اگر یکصد هزار خودروی فرسوده شهر تهران نیز از رده خارج شوند مطمئناً هوای تهران سالم‌تر می‌شود.

هاشمی تأکید کرد: ما در سال گذشته در آلودگی هوا به وضعیت هشدار نرسیدیم و این نشان می‌دهد که طرح‌ها در بازه زمانی به خوبی اجرایی می‌شوند.

استاندار تهران درباره پرداخت حق دولت در یارانه اتوبوس و مترو اظهار داشت: در ده سال گذشته از سوی دولت توزیع اتوبوس در شهرهای مختلف را نداشته‌ایم که هم اکنون بخش عمرانی وزارت کشور در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و در آینده شاهد حرکت جهشی در این زمینه خواهیم بود.

وی درباره استفاده از موتورهای برقی در شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که موتورهای برقی به تولید داخلی برسد هزینه‌های آن نیز کمتر می‌شود و می‌توانیم با کیفیت بالا نسبت به تولید این موتورها اقدام کنیم.

هاشمی یادآور شد:‌باید بخش خصوصی وارد تولید موتورهای برقی شود که در این زمینه شهرداری و وزارت کشور نیز باید حمایت کنند تا موتورهای فعلی جایگزین موتورهای برقی شوند.

افزایش روزهای پاک در سال جاری

استاندار تهران درباره مقایسه 7 ماهه آلودگی هوا از سال 92 تا کنون اظهار داشت: در سال 92 در این مدت دو روز هوای پاک، 137 روز هوای سالم و 80 روز هوا ناسالم بوده است در سال 93، 9 روز هوای پاک، 156 روز سالم و 54 روز ناسالم و همین طور در سال جاری 10 روز هوای پاک، 164 روز هوای سالم، 44 روز ناسالم و یک روز نیز در مرز هشدار قرار داشتیم.

هاشمی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر تهران اظهار داشت:‌ بالای 95 درصد از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز پیشگیری شد که هم اکنون استان تهران در مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و همینطور تصرف اراضی ملی پیشتاز است.

وی گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست، قوه قضائیه، سازمان منابع طبیعی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و دیگر دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را برای مبارزه با زمین‌‌خواران انجام دادند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر