فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قطع رابطه دیپلماتیک با عربستان بر حج تمتع تاثیر می‌گذارد/ اجماع هیات نظارت بر لغو مجوز یالثارات


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیست و دومین نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

نوش آبادی در این نشست با اشاره به شهادت شیخ نمر متنی را قرائت کرد و گفت: شیخ نمر به دست حکام عنود و گستاخ سعودی به شهادت رسید. بی شک اعدام شیخ نمر در راستای سیاستهای استعماری و نیات شوم دشمنان اسلام ایجاد تفرقه میان مسلمانان بود.

*تاثیر قطع رابطه دیپلماتیک میان ایران و عربستان بر حج عمره و تمتع

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال اول فارس پیرامون موضع و اقدام ارشاد در برابر عمره و ماموران خاطی چیست؟ ارشاد اعلام تعلیق عمره را کرد اما از سوی دیگر قرعه کشی عمره دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار شده این چه توجیهی دارد؟ آیا شاهد اقدام عملی و تحریم به جای تعلیق خواهیم بود؟ تا زمانیکه ماموران خاطی مجازات را انجام ندهند ما بر تصمیم خود باقی هستیم. تا امروز منتظر بودیم چرا که این حداقل کار مبنی بر تنبیه دو مامور هتاک و گستاخ بود. اما متاسفانه تا امروز تنبیهی صورت نگرفته و این اولین شرط ما بود و شروط دیگر از عذرخواهی و تامین امنیت زایران بر قوت خود باقی است. اما اتفاق جدید و قطع ازتباط دیپلماتیک اعلام شده بر روابط فرهنگی و اعزام حجاج بر حج عمره و تمتع تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: گرچه سیاست سازمان حج بر این بود که خود را درگیر مسایل سیاسی نکند چون حج موضوع دینی و معنوی است و فارغ از مباحث سیاسی دنبال می‌شود اما به طور طبیعی تاثیرات خود را می‌گذارد. نمی‌توانیم اظهار نظر صریحی داشته باشیم که قطع روابط با عربستان تاثیرگذار بر روند برنامه حج ما در سال آینده خواهد بود یا نه. ثبت نام حج از بهمن اغاز می شود منتظر اعلان نظر مسئولان کشور خواهیم بود که آیا در سال اینده اعزام برای حج صورت می‌گیرد یا نه. باید منتظر باشیم ببینیم این قطع روابط دیپلماتیک تاثیر بر حوزه های معنوی دینی و حج خواهد گذاشت یا نه.

وی در پاسخ به سوال دوم فارس در زمینه پیوستن افراد و بازیگران به شبکه های خارجی فارسی زبان و موضع وزارت ارشاد توضیح داد: بارها اعلام کرده ایم که هرگونه همکاری با شبکه های ماهواره ای خارج از کشور که اغلب معاند جمهوری اسلامی ایران هستند تخلف محسوب می‌شود. همکاری با شبکه های تلویزیونی و رادیویی بیگانه ممنوع است اگر تعمدی باشد برخورد صورت می‌گیرد.

نوش‌آبادی همچنین گفت: اعلام کردیم که با افزایش تعرفه کاغذ مخالفیم چرا که منجر به افرایش کاغذ در داخل و گرانی و تورم میشود این مخالفت همچنان باقی است.

سخنگوی ارشاد درباره نمایشگاه کتاب و نامه جنتی به قالیباف گفت: بعید است نمایشگاه سال آینده در شهر افتاب برگزار شود.

وی همچنین درباره لغو مجوز نشریه یالثارات گفت: اجماع در هیات نظارت بر مطبوعات وجود داشت که یالثارات تخلف کرده و لغو پروانه شد. این نشریه بر تخلف خود اصرار داشت و اجماع بر لغو پروانه داده شد.
روزنامه بهار به دلیل اقدام علیه نظام که از سوی قوه قضاییه خواستار توقیف شده بود، در حال حاضر توقیف شده است. باید التزام به قانون داشته باشیم با توجه به ورود دادستانی بر موضوع گزارش هیات نظارت بر مطبوعات به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
 


وی پیرامون حمله به سفارت عربستان نیز اینگونه پاسخ داد: پرهیز میکنم که به مسایل حوزه سیاست خارجه بپردازم اما آنچه تحلیل شده ظاهرا مشکوک بوده و این اقدام از سوی مردم نبوده است. ممکن است سناریوی افرادی باشد که در پی ایجاد تنش هستند.مراکز دیپلماتیک در هر کشوری از مصونیت برخوردار هستند و عناصر مشکوک شناسایی و بازداشت شده اند.

وی در ادامه به جشنواره فیلم فجر اشاره و گفت: بر اساس تصمیم ارشاد کاخ مردمی جشنواره در پردیس سینمای ملت خواهد بود. ٢٨٩ فیلم در جشنواره سال٩٤ فیلم فجر ارائه شده است. اغاز جشنواره١٢ بهمن در تالاروحدت و اختتامیه ٢٢ بهمن در برج میلاد است. بخش ملی فیلم فجر در بهمن و احتمالا بخش بین الملل در اردیبهشت٩٥ بزپا میشود اما هنوز قطعی نیست.

وی درباره قطع رابطه دیپلماتیک عربستان و ایران گفت: این نشاندهنده بی خردی بی تدبیری و ناپختگی مسئولان سیاست خارجه عربستان است. رفتار عجولانه و شتابزده عربستان نشانه دیگری از سردرگمی و سرپوش گذاشتن بر جنایات عربستان بود

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/و

http://fna.ir/6EVL96


ویدیو مرتبط :
الاغ بعد از قطع رابطه با عربستان