فوتسالیست دانشگاه آزاد: مسئولان باید به فکر ورزش بانوان باشند


فوتسالیست‌ تیم بانوان د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د گفت: برخی مشکلات در ورزش بانوان وجود دارد و من نظری برای برطرف شدن آن ندارم، اما فدراسیون و مسئولان باید به فکر ورزش بانوان باشند.

شیما کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیم فوتسال بانوان د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د گفت: خو‌شبختا‌نه نتایج نیم فصل اول لیگ برتر برای د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د خوب بود و ما موفق شدیم نیم فصل را با قهرمانی به پایان برسانیم. مسئولان باشگاه هم حمایت خوبی از بازیکنان انجام داده‌اند و از هر نظر امکانات مناسبی در اخیار ما قرار دادند.

کریمی در ادامه افزود: شرایط بسیار خوب است و د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د بهترین تیمی است که در چند سال اخیر در آن بازی کردم. در فصل جدید بازیکنان خوبی جذب کردیم و از هر نظر حتی مالی هم مشکلی نداریم. من معتقدم که تیم ‌ملی قهرمان لیگ می‌شود. اگر بازی رفت با حفاری را انجام نداده بودیم این حرف را نمی‌زدم. این شعار نیست، ولی من می‌توانم بگویم تقریبا 90 درصد قهرمانیم. در واقع آن چیزی که جدول نشان می‌دهد این است.

بازیکن تیم فوتسال بانوان د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د با بیان این که به دلیل عدم رسیدگی تیم‌ها به بازیکنان، آنها فقط جذب باشگاه‌های خوب می شوند، گفت: چهار تیم اول لیگ برتر فوتسال بانوان کیفیت بالایی دارند و وقتی ما به تیم‌های دیگر 15 یا 24 گل می‌زنیم این نشان می‌دهد که کیفیت لیگ پایین است. یکی از دلایل این موضوع آن است که تیم‌ها رسیدگی لازم را انجام نمی‌دهند. وقتی باشگاه پول به بازیکن نمی‌دهد او مجبور می‌شود به تیمی برود که خوب پول می‌دهد. تیم کاسپین قزوین که واقعا تیم خوبی بود، چرا نباید به حضورش در لیگ ادامه بدهد؟ این شرایط تقصیر بازیکن و مربی نیست. مسئولان رده بالا باید این مشکل را حل کنند. درست است که همه ما به خاطر عشق فوتسال را ادامه می‌دهیم، اما پول هم به میزانی مهم است. باشگاهی به مانند د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د سر زمان هزینه هایش را پرداخت می‌کند بعد باشگاه‌های دیگر اعتراض می‌کنند که چرا همه بازیکنان خوب در این تیم هستند.

کریمی درباره راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل گفت: من نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم، اما فدراسیون و مسئولان ورزش باید به فکر بانوان باشند. این موضوع نه تنها در فوتسال،‌ بلکه در لیگ‌های دیگر هم وجود دارد و باید فکر اساسی در این باره شود. یک زمانی تیم‌های مردان مجبور بودند که در بخش بانوان هم فعالیت کنند، اما نمی دانم چه اتفاقی رخ داد. تیم‌ها باید بیشتر شوند. تیم‌های تهرانی تا چه اندازه باید تیم داشته باشند؟ کل هزینه‌های بانوان، حقوق یک فصل بازیکنان مرد است. اسپانسرها باید توجه کنند.

او در پایان گفت: بعد از قهرمانی فوتسال در آسیا کمی بیشتر از گذشته به ما اهمیت داده‌اند، ولی باید این توجه بیشتر شود تا پیشرفت بیشتری حاصل شود. اگر این اتفاق رخ ندهد رو به نزول می رویم. در خوب بودن بازیکنان فعلی تیم ‌ملی هیچ شکی نیست، اما باید بازیکنان بیشتری به تیم معرفی شوند. الان که در اوج هستیم باید با پرورش بازیکنان جوان خودمان را در اوج نگه داریم.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
پاداش وزارت ورزش به بانوان فوتسالیست