سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی خرید سه چهارم از 12 میلیون تن گندم در سال جاری


پیش بینی خرید سه چهارم از 12 میلیون تن گندم در سال جاریمیزان/ رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی در سال 1395 بیش از 229 میلیارد و 580 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن به صورت تسهیلات بانکی و وام است.

فرزاد تلقی رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص جزئیات طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی در قالب چهار طرح پشتیبانی و یک طرح افزایش ضریب خوداتکایی 9 محصول در بازه زمانی 10 ساله اجرا می شود.

مسئول کشاورزی حفاظتی معاونت امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و انتقال فناوری های کاشت، داشت و برداشت به مزارع را یکی از چهار طرح پشتیبانی اقتصاد مقاومتی محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: اکنون درجه مکانیزاسیون در مزارع بین 45 تا 65 درصد است و می خواهیم درجه مکانیزاسیون را به 80 درصد برسانیم.

این مسئول طرح پشتیبانی مالی مانند یارانه، خریدهای تضمینی، تسهیلات بانکی برای کاشت، برداشت و توسعه مکانیزاسیون را از دیگر طرح های پشتیبانی برشمرد.

رئیس ستاد زراعت وزارت جهاد کشاورزی به طرح بذر اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای معاونت امور زارعی افزایش تولید محصولات زراعی با تغییر بذر است، زیرا بذرها دارای طول عمر شش ساله اند و ما باید به سوی استفاده از بذرهای جدید و هیبرید با خصوصیاتی مانند مقاوم در برابر بیماری، آفات، کم آبی، کاهش ریزش و عملکرد بالا برویم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی سه میلیون تن گندم