ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



افشارزاده: بهمنش یار غار من بوده و هست/ طالقانی: باید تجلیل باشکوهی از او شود


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، عطالله بهمنش که به راستی باید او را تاریخ زنده ورزش کشور دانست حالا باوجود کهولت سن و بیماری خانه‌نشین شده و به سختی کسی را به یاد می‌آورد. با این حال جامعه ورزش همیشه قدردان این پیشکسوت بوده و دیدار با او را فرصت مغتنمی برای حفظ ارزش‌های ورزش این مرز و بوم می‌دانند.

از این‌رو صبح امروز محمد جمشیدی مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، بهرام افشارزاده مدیر حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش کشور، جعفر کاشانی و منوچهر زندی مدیرعامل و قائم مقام باشگاه پیشکسوتان، محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی، مهدی نصیبی و مصطفی لشگری قائم مقام و مدیر روابط عمومی صندوق حمایت، مهری خرازی پیشکسوت والیبال، غلامرضا رضوان و حسین غفوری‌زاده پیشکسوتان ورزش کشور به منزل بهمنش رفته و از نخستین گزارشگر باسابقه ورزشی که سابقه قهرمانی کشور در رشته دوومیدانی را نیز در کارنامه خود دارد، دیدار و عیادت کردند.

نکته جالب این که بهمنش که به سختی افراد حاضر در این دیدار را می شناخت، هنگام ورود افشارزاده او را کاملا شناخت و به گرمی با او صحبت کرد.

بهمنش که به سختی قادر به حرف زدن بود خطاب به افشارزاده گفت: "شما همیشه منشأ خیر بودی و همه چیز را برای دیگران خواسته‌ای." حتی بهمنش از افشارزاده پیگیر انتشار نشریه انجمن پیشکسوتان شد که افشارزاده هم با بیان این که ویژه نامه‌ای برای نوروز آماده و منتشر خواهد شد، گفت شما حتماً باید مطالب آماده شده نشریه‌را قبل از چاپ مشاهده و تایید کنید.

*جمشیدی: بهمنش خدمت زیادی به ورزش کرده است

محمد جمشیدی با اشاره به این‌که بهمنش را باید مانند یک گنجینه گرانبها حفظ کرد، بیان داشت: بهمنش به راستی فردی ارزشمند برای ورزش کشور است که همه ورزشکاران و جامعه ورزشی و مردم خاطرات زیادی با او داشته‌اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور اضافه کرد: مهمترین هدف صندوق حفظ حرمت و جایگاه پیشکسوتان است تا این رده بدانند فراموش نشده و ما به دنبال استفاده از تجربیاتشان برای نسل امروز هستیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: بهمنش گزارشگر بزرگی بوده و به ورزش خدمت زیادی کرده است. سال‌ها از فعالیت او در عرصه ورزش می‌گذرد و هنوز فردی به توانمندی او پیدا نشده است. امیدواریم که جایگاه و ارزش این بزرگان حفظ شود و از وجود آن‌ها بهره مند شویم.

*افشارزاده: بهمنش یار غار من بوده و هست

افشارزاده در خصوص بهمنش گفت: او یکی از اسوه‌های ارزشمند و تاریخی ورزش ایران و از نظر گفتار، رفتار و کردار یکی از الگوهای استثنایی ورزش است. او یک ورزشکار به تمام معنا، گوینده، مفسر و تاریخدان بوده و هست. با توجه به کهولتی هم که دارد همه چیز را به یاد می‌آورد و باید از وجود ایشان استفاده کنیم.

وی افزود: بهمنش یکی از نوادر ورزشی است که در تفسیر تمام رشته‌ها تبحر داشت و طوری این کار را انجام می‌داد که مخاطبان احساس می‌کردند در زمین ورزشی هستند. او کاری استثنایی از خود به جا گذاشته و امیدوارم عمرش تداوم داشته باشد تا از تفکرش استفاده کنیم.

افشارزاده درمورد روابط خود با استاد بهمنش گفت: با توجه به اینکه حدود 20 سال است انجمن پیشکسوتان را تأسیس کرده‌ام رابطه تنگاتنگی با بهمنش داشتم و در خدمت او بوده و از صحبت‌ها و نصایحش استفاده کرده‌ام. وقتی با بهمنش مشورت می‌کردم آن‌چه حقیقت بود را بیان می‌کرد. او یک مشاور بی‌طرف بود و حتی اگر در مورد موضوعی خودش ذینفع هم بود گذشت می‌کرد و این برای من قابل احترام است.

رئیس انجمن پیشکسوتان ورزش کشور اضافه کرد: مرتب با او در تماس هستم، او یار غار من بوده و همیشه سعی کرده‌ام از وجودش در کارهایم استفاده کنم. به هرحال بهمنش اسوه ورزش و به یادگار ماندنی خواهد بود. او تکرار نخواهد شد. استاد بهمنش باتقوا، انسان و تاریخدان است و امیدواریم سلامت باشد.

*کاشانی: سوابق بهمنش کلکسیون شود

جعفر کاشانی نیز با اشاره به این‌که با بهمنش خاطرات زیادی دارد و در سفرهای زیادی در معیت او بوده است، اظهار داشت: بهمنش استاد بی‌بدلیلی بوده و هست. امیدوارم فرهنگ بهمنش‌ها ترویج و توسعه پیدا کند. ما باید جایگاه ارزش هایمان را در نظام مشخص و از وجودشان برای تربیت نسل‌های آینده استفاده کنیم. نباید فقط در مراسم با این بزرگان برخورد داشته باشیم بلکه باید از وجود و گذشته و به خصوص فضایل اخلاقی این افراد برای جامعه استفاده شود.

مدیرعامل باشگاه پیشکسوتان افزود: برای حفظ این بزرگان باید گذشته خود را مکتوب داشته باشیم و به آیندگان نشان دهیم و این مستلزم فرهنگسازی است. امیدوارم این امر تحقق پیدا کند و صورت پذیرد. ارزش‌ها را نباید فقط با زبان بیان کنیم بلکه باید به نسل آینده هم نشان دهیم. سوابق بهمنش می‌تواند به صورت کلکسیون جمع شود و در معرض دید آیندگان قرار گیرد.

*طالقانی: باید از بهمنش تجلیل باشکوهی صورت گیرد

محمدرضا طالقانی هم درمورد بهمنش عنوان داشت: وجود با ارزش این قدیمی‌ها یک سرمایه است. متأسفانه ما این سرمایه‌ها را خیلی ارزان از دست می‌دهیم. یکی از این سرمایه‌های بزرگ و دُر گرانبها هم بهمنش است. او هم قهرمان و هم مفسر، مجری، سخنور و سخنران بوده. همین خصیصه‌ها از بهمنش چهره خوب و صمیمی ایجاد کرده است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی افزود: من قرابتی با کشتی داشتم و بیشتر گزارش‌های بهمنش هم از کشتی بود. با او مراودات زیادی داشتم. وقتی هم مدیریت کشتی را در دست گرفتم بهمنش از ورزش رفته بود. دوباره از او دعوت کردم تا بیاید درباره ورزش صحبت کند. این باعث شد بهمنش را به طریقی به ورزش برگردانم.

طالقانی تصریح کرد: دلم می‌خواهد تجلیل بزرگی از بهمنش شود تا به لحاظ فرهنگی به جوانان شناسانده شود. مردم با امثال بهمنش زندگی کرده‌اند، بنابراین باید تجلیل خوب و قشنگی از او به عمل آید. این کار خدمت به جامعه ورزش است چون بهمنش بی‌نظیر است و همین که الان نفسی می‌کشد برای ما غنیمتی است.

*زندی: بهمنش بانی اتفاقات بزرگی در ورزش ایران بوده است

منوچهر زندی هم با اشاره به این‌که بهمنش بانی اتفاقات بزرگی در ورزش ایران بوده اظهار کرد: باید بگوییم تفسیر و گزارش در ایران با این فرد شروع شده است. هرکس هم بعداً کاری انجام داد از بهمنش الگوبرداری کرد. بهمنش در گزارش و تفسیر ورزشی در تلویزیون هم پیشرو بود. اگر در رسانه ورزشی چند شخصیت که نام و الگو هستند داشته باشیم سرآمد همه آن‌ها بهمنش است. به هرحال او شخصیت بسیار برجسته‌ای دارد که کارهای درخشانی کرده است.

عضو هیأت رئیسه باشگاه پیشکسوتان ادامه داد: متأسفانه نسل امروز بهمنش ندارد. کاش بتوانیم بهمنش‌ها را تعریف کنیم و بگوییم چرا بهمنش به چنین شخصیتی تبدیل شده است. او فقط گویندگی نمی‌کرد اهل مطالعه و محقق هم بود و برای ارائه یک کار تاریخ و پیشینه آن را حتماً مرور می‌کرد. اگر قرار بود 10 دقیقه در رادیو تفسیر کند چند روز زحمت می‌کشید، بنابراین نسل امروز باید متوجه شوند که نباید برای هر مسابقه‌ای همان روز سریع شال و کلاه کنند و شروع به حرف زدن کنند. این کار پیشینه و آگاهی، ممارست در حرف زدن و فن بیان می‌خواهد. ما می‌بینیم امروز گزارشگر رادیو همان کاری که گزارشگر تلویزوین می‌کند را انجام می‌دهد و گزارشگران ما فرقی بین این دو قائل نیستند.

زندی تصریح کرد: به هرحال بهمنش کهولت سن دارد و بیمار است. دوستان هم دلشان می‌خواهد مرتب به دیدار او بیایند ولی دوست ندارند برای خانواده او مشکل ایجاد شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/X256TE


ویدیو مرتبط :
تجلیل از کارکنان بیمارستان زنان و زایمان طالقانی اراک