علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رهاسازی ماهی های قرمز در منابع آبی،تهدیدی برای حیات آبزیان


ماهی قرمز یک گونه مهاجم و همه چیز خوار بوده و نسبت به عوامل و تغییرات محیطی مقاوم است و می تواند به راحتی تکثیر شده و با تغذیه از تخم دیگر ماهی ها، جمعیت سایر گونه های آبزی را تحت تاثیر قرار دهد و ضمن بر هم زدن اکوسیستم طبیعی رودخانه، خطری برای ذخایر ژنتیکی آن ایجاد کند.
حفاظت محیط زیست گلستان در این خصوص روز سه شنبه از مردم خواست که ماهی های قرمز سفره هفت سین خود را در روز طبیعت در حوضچه هایی که در پارک های سطح شهر توسط شهرداری ها ایجاد شده است، رها سازی کنند.

** پایش زیستگاه های آبی گلستان درایام تعطیلات نوروزی
زیستگاه های آبی گلستان توسط یگان حفاظت محیط زیست استان در ایام تعطیلات نوروزی مورد پایش وکنترل قرار می گیرد.
براساس گزارش محیط زیست گلستان ، باشروع تعطیلات نوروزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست در قالب گشت های چهار نفره با حضور در زیستگاه های آبی این استان ازجمله تالاب های بین المللی گمیشان ، آلاگل ، آجی گل و آلماگل به پایش وکنترل این مناطق همت گماشتند.
دراین ماموریت پرندگان آبزی وکنار آبزی ازجمله اردک کله سبز،کاکایی،پرستو دریایی،چنگر،باکلان،اگرت وسایرپرندگان مشاهده شد.
تالاب های بین المللی گمیشان ، آلاگل ، آجی گل و آلماگل از زیستگاه های مهم آبی استان گلستان بوده که هرساله پذیرای تعداد زیادی ازپرندگان آبزی وکنارآبزی مهاجر است که این محل ها را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند.
مامورین یگان حفاظت محیط زیست با گشت زنی مستمر ومداوم خود مکان امنی رابرای این پرندگان وسایرحیات وحش زیبای این منطقه فراهم می آورند.

** ممنوعیت خرید و فروش انواع جانوران وحشی و برخورد با متخلفان
اداره کل محیط زیست گلستان اعلام کرد که خرید وفروش انواع جانوران وحشی در سال نو در استان ممنوع است.
براساس این گزارش با توجه به فرارسیدن سال نو و تمایل برخی برای خرید گونه های مختلف جانوری و گیاهی ضمن هشدار به سودجویان از مردم خواسته شده که به منظور حفظ حیات وحش از خرید گونه های مختلف اعم ازسمندر ، لاک پشت ، سنجاب ، مار و نیز لاله واژگون خودداری کنند.
در صورت مشاهده خرید و فروش گونه های مختلف جانوری ، مأموران یگان حفاظت محیط زیست با آنها مطابق قانون برخورد خواهند کرد.
این اداره کل از شهروندان تقاضا کرده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را به حفاظت محیط زیست گلستان با شماره تلفن های 1540 یا 01732545463 گزارش دهند.
1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رهاسازی قزل آلای خال قرمز