سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج قطعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شد


نتایج قطعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شدفارس/ نتایج انتخابات در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی قطعی شد.

با گذشت تقریبا 19 ساعت از آغاز شمارش آرا در شهرهای مختلف آذربایجان غربی، نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی به اتمام رسید.رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی عصر امروز در نشست خبری با تقدیر از حضور مردم در انتخابات، اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 65.5 درصد بود.علیرضا رادفر اعلام کرد: در این میان بانوان آذربایجان غربی مشارکت 45 درصدی و آقایان مشارکت 55 درصدی در انتخابات داشتند.

وی با اشاره به اسامی نمایندگان مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: حجت‌الاسلام علی‌اکبر قریشی، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز و حجت‌الاسلام مجید مجتهد شبستری نمایندگان منتخب مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شدند.

* انتخابات ارومیه به دور دوم کشید
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با اتمام شمارش آرا در ارومیه، انتخابات ارومیه به دور دوم کشید و نادر قاضی‌پور با کسب رتبه نخست به عنوان نماینده مردم ارومیه در این حوزه انتخابیه معرفی و به بهارستان راه یافت.

رادفر تصریح کرد: شهرستان ارومیه نیز 430 هزار و 245 رای صحیح داشت که از این تعداد نادر قاضی‌پور 169 هزار و 87 رای کسب و راهی مجلس شد و حاکم ممکان با 104 هزار و 33 رای نفر دوم، هادی بهادری با 102 هزار و 978 رای نفر سوم و روح الله حضرت‌پور با 86 هزار و 248 رای نفر سوم و مجید دودکانلوی میلان با 82 هزار و 768 رای به مرحله دوم قرار است در دور دوم انتخابات با هم رقابت کنند.

* انتخابات سلماس به دور دوم کشید
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه کار شمارش آرا در شهرستان سلماس صبح امروز به پایان رسید، افزود: در این حوزه انتخابیه نیز رسول جلایر و شهروز برزگر از بین 16 نامزد انتخاباتی توانسته‌اند به دور دوم راه یابند به طوری که انتخابات در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است.

رادفر خاطرنشان کرد: رسول جلایر 17 هزار و 301 رای مردم را از آن خود کرد و در این میان شهروز برزگر نیز 16 هزار و 436 رای داشت که در دور دوم انتخابات شاهد رقابت این دو نامزد در حوزه انتخابیه سلماس خواهیم بود.

* جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شد
رادفر از راهیابی جلال محمودزاده به بهارستان از حوزه انتخابیه مهاباد خبر داد و گفت: جلال محمودزاده با کسب بیشترین آرای مردمی توانست بهارستان نشین شهرستان مهاباد باشد.

این مسئول اعلام کرد: 89 هزار و 63 رای در مهاباد اخذ شده بود که از این تعداد 46 هزار و 856 رای مربوط به جلال محمودزاده بود.

* محمدقسیم عثمانی بار دیگر نماینده مردم بوکان شد
وی در ادامه به انتخاب مجدد محمد قسیم عثمانی توسط مردم بوکان اشاره کرد و اذعان داشت: محمد قسیم عثمانی نیز توانست با کسب بیشترین آرا بر کرسی مجلس تکیه بزند.

این مسئول با بیان اینکه محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس نهم نیز بود، ادامه داد: 109 هزار و 761 رای در بوکان وجود داشت که از این تعداد 47 هزار و 173 رای از آن محمدقسیم عثمانی شد.

*تقی کبیری پیروز انتخابات در خوی و چایپاره
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: سیدتقی کبیری نیز از حوزه انتخابیه خوی به عنوان منتخب مردم شهرستان خوی و چایپاره توانست به مجلس راه یابد.

وی اعلام کرد: کل آرای ماخوذه در خوی 198 هزار و 147 رای بود که از این میزان 73 هزار و 694 رای به نفع سید تقی کبیری بود.

*انتخابات میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب به مرحله دوم کشیده شد
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی مجموع آرای حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب را 227 هزار و 348 اعلام کرد و گفت: از این تعداد 51 هزار و 553 را همایون هاشمی، 49 هزار و 942 رای را محمد میرزایی، 48 هزار و 108 رای را جهانبخش محبی‌نیا و 43 هزار و 242 رای را مهدی عیسی‌زاده کسب کردند و به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

*انتخابات در شوط، پلدشت، چالدران و ماکو به مرحله دوم کشید
وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه شوط، پلدشت، چالدران و ماکو نیز از مجموع 11 هزار و 298 رای، عین‌الله شریف‌پور با 27 هزار و 799 رای و محرم اکبرزاده با 20 هزار و 884 رای به مرحله دوم راه یافتند.

*رسول خضری بار دیگر نماینده مردم پیرانشهر و سردشت شد
رادفر اظهار داشت: مردم پیرانشهر، سردشت نیز از 110 هزار و 924 رای خود، بار دیگر به رسول خضری نماینده آنها در مجلس نهم اعتماد کرده و وی را با 27 هزار و 418 رای راهی بهارستان کردند.

*عبدالکریم حسین‌زاده بار دیگر راهی بهارستان شد
وی در پایان اعلام کرد: مردم نقده و اشنویه نیز در این انتخابات 120 هزار و 635 رای دادند که در این میان عبدالکریم حسین‌زاده با 61 هزار و 972 رای راهی بهارستان شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
درگیری ها بعد از اعلام نتایج انتخابات ترکیه