سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیر موسوی خبر داد: درخواست فراوان یگان‌های مختلف ارتش برای اعزام به مناطق لازم


امیر موسوی خبر داد: درخواست فراوان یگان‌های مختلف ارتش برای اعزام به مناطق لازمفارس/ جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از چالش‌های ما در یگان‌های مختلف ارتش، فشار آحاد کارکنان ارتش برای اعزام به مناطق لازم است. این طالب اقدام بودن، نهایت روحیه ایثارگری است.

امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی امروز در همایش تجلیل از مسئولین یگان‌های برتر و معلمین نمونه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: جای شکر، تشکر و افتخار است که عضوی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نمازمحور باشد. ارتش قطعا یکی از یگان‌های ممتاز در امر اقامه نماز است.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: یکی از چالش‌های ما در یگان‌های مختلف ارتش، فشار آحاد کارکنان ارتش برای اعزام به مناطق لازم است. این طالب اقدام بودن درنهایت روحیه ایثارگری است. این چیزی نیست که به سادگی ایجاد شده باشد و حاصل چندین سال تربیت و آموزش قرآن و نمازمحوری است.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه یک نیروی مسلحی آمادگی لازم برای ا عزام ماموریت را داشته باشد بسیار خوب است، اما کافی نیست. برداشتن ماموریت از روی زمین و طالب اقدام و از همه سبقت گرفتن و اقدامات جان‌فشانی یک امتیاز ویژه برای نیروهای مسلح است که امروز به مدد تربیت و آموزش در ارتش ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید و توصیه بر فرماندهی مبتنی بر اخلاق عنوان کرد: آنچه امروز در ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک امر انتخاب شده و دستور کار همه است فرماندهی مبتنی بر اخلاق است که به عنوان یک امتیاز بشمار می‌رود که باید به صورت فراگیر در همه جا گسترده‌ شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با توصیه بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: ما متاسفانه به دلیل برخی فرهنگ‌های وارداتی و بی‌توجهی‌های خودمان دچار خرده‌فرهنگ‌ها و ناهنجاری‌هایی در سبک زندگی‌مان شدیم که همه درگیر آن هستیم اما ارتش به دلیل خاصیت ویژه خود، بالقوه توانایی تغییر فرهنگ را دارد و اکنون نیز می‌تواند این نقش را مجدد ایفا کند.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: اکنون ارتش باید به عنوان ترویج کننده سبک زندگی ایرانی اسلامی نقش ایفا کند که خوشبختانه این مساله آغاز شده و حاصل تربیت و آموزش قرآن و نماز محور است که قطعا با تلاش معلمان و استادان صورت می‌گیرد.

موسوی در پایان با توصیه بر ترویج اخلاق و سبک زندگی ایرانی و اسلامی عنوان کرد: همه کمک می‌کنیم که با دقت و قوت روحیه طالب اقدام بودن در ارتش رشد پیدا کند و همچنین کار معلمان و نظام تربیت آموزش را حمایت می‌کنیم.



منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
اعزام نیرو از روستای تو به مناطق جنگی