قدیمی‌ترین فسیل جهان


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.23 - 21:08

قدیمی‌ترین فسیل جهان

آخرین نیوز/ باقیمانده‌های کوچک این فسیل درون توده‌ای سنگ ماسه‌ای در استرالیای شرقی، توسط دانشمندان دانشگاه اولد دامینیوم آمریکا کشف شده‌اند و آن گونه که گفته می‌شود، این فسیل‌ها 300 میلیون سال قدیمی تر از فسیل‌هایی هستند که باور می‌رفت قدیمی ترین فسیل‌های کشف شده دنیا و نمونه زندگی بر روی زمین باشند.
کارشناسان معتقدند که این میکروب‌ها در نوعی دسته و گروه زندگی می‌کرده‌اند و هر سلول، زندگی جدا داشته ولی به صورتی موفق به صورت یک واحد با بقیه میکروب‌ها و سلول‌ها کار می‌کرده و ارتباط داشته است. این دسته به نوعی جامعه انسانی کوچک تشبیه شده است.
رابرت هیزن از انستیتو علمی کارنگی می‌گوید که این فسیل درون ماده‌ای حصیرمانند به رنگ بنفش و سبز کشف شده که بوی بدی مانند بوی تخم مرغ گندیده دارد. به نظر می رسد که این میکروب، توانایی تبدیل نور خورشید به انرژی را داشته و این پروسه، تولید این ماده سولفور مانند با بوی بد را به عنوان باطله در پی داشته است.
او همچنین اضافه کرد که اگر انسان‌ها می‌توانستند 3.5 میلیارد سال به گذشته و به یک ساحل عادی در استرالیا سفر کنند، توده‌ای از این موجودات و بافت‌های لزج بنفش و قهوه‌ای را می‌دیدند که با ترشح سولفور، با خوشحالی زندگی می‌کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
عروسی قدیمی در حد فسیل