سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



تاثیر شگفت انگیز کتابخوانی مادر برای کودکان 12 ماهه


تاثیر شگفت انگیز کتابخوانی مادر برای کودکان 12 ماههخراسان/ اگر به تازگی پدر یا مادر شده اید شاید با خودتان فکر کنید که اگر از اکنون برای نوزاد کتاب بخوانید، او چیزی متوجه نمی شود؛ اما بهتر است بدانید با کتاب خواندن برای او، علاوه بر این که ارتباط عاطفی تان را با کودک تان بیشتر می کنید، مهارت های شنیداری و گفتاری او را هم تقویت کرده و آینده بهتری را برای او رقم خواهید زد.
به گزارش ایسنا، پژوهش محققان دانشگاه آیووا نشان می دهد واکنش نشان دادن به صداهایی که کودک طی کتاب خواندن بزرگسالان از خود در می آورد، می تواند با گسترش مهارت کلامی کودک مرتبط باشد. طی این پژوهش محققان چگونگی واکنش مادران به ادای اصوات توسط کودکان شان حین خواندن کتاب و بازی با اسباب بازی هایشان را مورد بررسی قرار دادند.
در این تحقیق، مادرها به همراه کودکان 12 ماهه شان طی 3 بازه زمانی 10 دقیقه ای که هر کدام به خواندن کتاب، بازی با عروسک و بازی با اسباب بازی اختصاص داده شده بود، حضور داشتند. پژوهشگران در این تحقیق دریافتند کودکان در هنگام خواندن کتاب توسط مادران شان بیشتر از موقع بازی، اصواتی مشابه آن چه در گفتار دیده می شود، تولید می کنند. علاوه بر این، مشاهدات حاکی از آن بود که مادران هنگام خواندن کتاب بیشترین واکنش را به این صداها از خود نشان می دادند تا موقع بازی کردن کودکان شان با اسباب بازی.
علت انتخاب مادر به جای پدر در این تحقیق تعامل روزانه بیشتر کودکان با مادرانشان مطرح شده است. به گفته پژوهشگران بدون در نظر گرفتن متن خوانده شده توسط مادران، واکنش مادران به صدایی که کودک از خود ایجاد می کرد، به صورت تقلید صوت تولید شده و یا توسعه آن صدا برای کودک عنوان شد؛ برای مثال اگر کودک صوت «با» را تولید می کرد، مادر آن را به «بابا» یا «باد» گسترش می داد حتی اگر این صداها مرتبط با متن داستان نبودباز هم تاثیر مشهودی را در گفتار کودک نشان می داد.
رابطه توسعه زبانی با کتابخوانی والدین
علاوه بر این مادران با تاییدهای کلامی نظیر «آهان»، «چه قشنگ» یا تشویق کودکان به ادامه تولید صداها نظیر گفتن «آهان»، «بعدش» و ... با پرسیدن سوال در افزایش تاثیر کتاب خوانی مؤثر بودند. به گفته محققان، نتایج این پژوهش می تواند توضیح علمی این سوال باشد که چرا خواندن کتاب والدین باعث توسعه زبانی در کودکان می شود. در خور ذکر است که این پژوهش در مجله "Language Learning and Development" منتشر شده است.

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز