سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیا قرار است در ایران پسابرجام، همچنان شاهد تحریم باشیم؟/ سکوت مسئولان نشانه بی‌توجهی به خطوط قرمز است


مجتبی رئیسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما، اظهارداشت: طبق این قانون فعالان اقتصادی و گردشگری 38 کشور، از این به پس باید بین ایران پساتحریم و سخت شدن ورود به امریکا یکی را انتخاب کنند. وی افزود: این قانون با هدف افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در ایران تصویب شده تا فعالان اقتصادی کشورهای صنعتی را از سرمایه‌گذاری در ایران منع کند. لذا این مصوبه مغایر بند 29برجام و نقض کننده آن است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: پس از توافق ژنو می‌گفتند تحریم‌های وضع شده مغایر روح توافق ژنو است و نقض توافق ژنو نیست و با این بهانه بر نقض عهد طرف مقابل چشم می‌پوشیدند! اکنون که خود نیز اذعان دارند که این مصوبه مغایر برجام است چرا ساکتند؟

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: اکنون در جامعه دانشگاهی این سوال مطرح است که اگر این قانون، «تحریم جدید» و «نقض یا دور زدن توافق برجام» نیست، پس چیست؟ چرا مسئولان وزارت خارجه و رییس جمهور که مدام از دستاوردهای برجام سخن می‌گویند؛ درباره این تحریم جدید و تحریم‌هایی که از آغاز مذاکرات و حتی در حین مذاکرات شاهدشان بودیم، موضع محکمی اتخاذ نمی‌کنند؟ آیا قرار است در ایران پسابرجام، همچنان شاهد تحریم باشیم؟

رئیسی با بیان اینکه سکوت مسئولان نشانه بی‌توجهی به خطوط قرمز است، اظهار داشت: خط قرمز مسولان ما در این رابطه کجاست؟ عقب نشینی‌های خفت بار قرار است تا کجا ادامه یابد؟ تا کی قرار است آنان پیشروی کنند و ما در حال عقب نشینی بخندیم؟ تا کی قرار است خطوط قرمز رهبری نقض شود؟ تا کی قرار است شروط رهبری به هیچ انگاشته شود؟

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/I37F25


ویدیو مرتبط :
رهبری : خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات