سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اظهارات فواد معصوم به مناسبت سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه


به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی شهر حلبچه به دست رژیم بعثی سابق عراق تصریح کرد داعشی‌ها، نوادگان و بازماندگان جنایتکارانی هستند که جنایت بمباران شیمیایی حلبچه را مرتکب شدند.

وی بر ضرورت تلاش ملی و منطقه‌ای و بین المللی جدی و با هماهنگی سازمان منع جنایات کشتار جمعی در سازمان ملل برای نامیدن روز بمباران شیمیایی حلبچه به عنوان روز جهانی مبارزه با جنایات کشتار جمعی تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق درباره متوسل شدن گروه تروریستی داعش به استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی در واکنش به شکست‌ حتمی‌اش هشدار داد.

فواد معصوم با گرامیداشت یاد قربانیان فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه به سبب سرکردگان رژیم بعثی متلاشی شده بار دیگر خواستار محکومیت این جنایت وحشیانه و شناساندن قربانیان این جنایت شد.

رئیس جمهوری عراق همچنین بر ضرورت تلاش‌های پیشدستانه برای جلوگیری از تکرار جنایات استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی از سوی تروریست‌های داعشی در پاسخ به شکست حتمی‌شان در برابر ملت و نیروهای مسلح عراق تاکید کرد.

بر اساس گزارش الصباح، فواد معصوم در این بیانیه آورده است باندهای تروریستی داعشی،‌نوادگان و بازماندگان عاملان جنایت بمباران شیمیایی شهر حلبچه هستند.

خاطر نشان می‌شود بمباران شیمیایی حلبچه کردستان عراق یکی از فاجعه‌بارترین رویدادهای دوران جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی صدام معدوم علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در نتیجه دست‌کم پنج هزار شهروند کُرد عراقی قربانی سیاست‌های ویرانگر رژیم صدام معدوم شدند، بین هفت تا 10 هزار نفر هم در این جنایت زخمی شدند و صدها نفر دیگر دچار  عوارض نقص عضو و انواع بیماری‌ها شدند.

این شهر حداقل 15 کیلومتر با مرز ایران و 225 کیلومتر با بغداد فاصله دارد، جنایت هولناک صدام معدوم در بمباران شیمیایی حلبچه در 25 اسفند 1366 هجری شمسی صورت گرفت.

این فاجعه در حالی رخ داد که پیروزی رزمندگان غیور و دلاور ایرانی در عملیات غرورآفرین والفجر 10،‌به آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین از جمله شهر حلبچه منجر شد به طوری که پس از ورود رزمندگان اسلام به این شهر، مردم شهرها و روستاهای اطراف به  استقبال گرم از آنها پرداختند، این استقبال مردمی از رزمندگان ایرانی چنان برای رژیم جنایتکار صدام غیر قابل هضم بود که در یک جنایت هولناک و ضد بشری به قصد گرفتن انتقام از شکست فاحش خود، شهر حلبچه و اطراف آن را بمباران شیمیایی کرد.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی برای حلبچه و بمباران شیمیایی