جزئیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی خانی آباد + تصاویر


سارقان مسلح طلافروشی خیابان ماهان دستگیر شدند

در ساعت 11:00 مورخه 17/12/1393 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی در خیابان ماهان به کلانتری 152 خانی آباد اعلام شد.

 با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند نوک مدادی با صورت پوشیده و مسلح به دو قبضه اسلحه کمری ، پس از تیراندازی و تخریب شیشهیک مغازه طلافروشیاقدام به سرقت بیس از 3 کیلوگرم طلا و جواهرات داخل ویترین مغازه کردند. پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه طلافروشی" و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کشف خودرو مسروقه: همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به اداره یکم پلیس آگاهی ، طرح مهار از سوی کلانتری 152 خانی آباد در محدوده محل سرقت به اجرا گذاشته شد که در نتیجه ی آن ، خودرو سمند نوک مدادی مورد استفاده توسط سارقین مسلح در خیابان ابوذر به صورت رها شده کشف شد . با شناسایی صاحب خودرو مشخص شد که دو روز پیش از سرقت مسلحانه ی مغازه طلافروشی ، این خودرو توسط دو نفر و به شیوه مسلحانه در منطقه جنت آباد سرقت شده است . مالک خودرو درباره نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت : "ساعت 23:00 مورخه 15/12/1394 ، در محدوده ایستگاه مترو خودرو شخصی ام دچار نقص فنی شد ؛ در همین زمان ، دو نفر جوان به بهانه کمک کردن جهت روشن شدن ماشین به من نزدیک شده و اعلام کردند که حاضر به هل دادن خودرو هستند . پس از چند ده متر هل دادن ، سرانجام خودرو سمند روشن شد ؛ به قصد تشکر از آن دو جوان، از ماشین پیاده شدم که ناگهان همان دو نفر با تهدید دو قبضه اسلحه کمری اقدام به سرقت خودرو بنده کردند ".

کشف اسلحه غیرمجاز : در مورخه 15/10/1394 ، کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدامات خود جهت شناسایی و دستگیری سارقین تحت تعقیب پلیس آگاهی ، اقدام به دستگیری احدی از این سارقین بنام "ناصر" در منطقه خانی آباد کرده و در بازرسی از مخفیگاه این شخص موفق به کشف یک قبضه اسلحه کمری غیرمجاز شدند .

دستگیری سارقین طلافروشی ماهان: با کشف اسلحه کمری غیرمجاز ، ناصر جهت تحقیقات در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ ناصر (26 ساله) در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :" اسلحه متعلق به برادرزنم بنام جواد . ص ( 25 ساله ) است که چند ماه پیش به خانه ام و اسلحه را به صورت امانت به من داد و طی این مدت من هیچ اطلاعی از انجام سرقت مسلحانه ی طلافروشی توسط جواد نداشتم " . با شناسایی محل سکونت جواد در یکی از استان مرزی در غرب کشور ، کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به یکی از شهرهای مرزی اعزام و در مورخه 17/10/1394 موفق به دستگیری جواد شده و در بازرسی از مخفیگاه متهم وی یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت مسلحانه طلافروشی خیابان ماهان کشف شد . جواد در همان تحقیقات صراحتا به سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان ماهان اعتراف و نام دو نفر از بچه محل های خود بنام های "هادی. ص" (38 ساله) و "انور. س" (27 ساله) را به عنوان دیگر اعضای گروه سارقین مسلح طلافروشی معرفی کرد.جواد در ادامه اعترافاتش عنوان کرد که سرقت مسلحانه خودرو سمند نیز توسط وی و هادی صورت گرفته است ؛ همچنین جواد در خصوص نحوه شناسایی محل سرقت نیز به کارآگاهان گفت : "محل زندگی خواهر و دامادمان (ناصر) درنزدیکی محل سرقت قرار داشت ؛ در طول مدتی که در یکی از بازارهای میوه و تره بار جنوب تهران ، به عنوان کارگر یکی از غرفه ها مشغول به کار بودم ، به خانه ی خواهرم تردد زیادی داشتم ؛ طی این مدت ، محل طلافروشی به محل دائم تردد من تبدیل شده بود تا اینکه با همراهی دو نفر از دوستانم در بازار میوه و تره بار ، تصمیم به سرقت طلافروشی گرفتیم " . با شناسایی "هادی" و "انور" به عنوان دو عضو دیگر گروه سارقین مسلح ، این دو نفر نیز در همان مورخه 17/10/1394 دستگیر و آنها نیز همانند جواد صراحتا به سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کردند . سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان ماهان ، در مورخه 17/10/1394 و در همان محل وقوع سرقت ( طلافروشی ) و با حضور صاحب طلافروشی ، هر سه متهم و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد. سرهنگ آریا حاجی زاده، در پایان این خبر گفت : قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. هشدار پلیسی: رعایت نکات حفاظتی و امنیتی ذیل توسط طلافروشان و همچنین صاحبان مغازه های صرافی الزامی است: استفاده از شیشه های دارای ضخامت بالا در ویترین مغازه ها،نصب نرده های فولادی در مقابل شیشه ویترین مغازه ها ،استفاده از تجهزات دوربین های مداربسته جهت ثبت تصاویر هرگونه سرقت احتمالی،بهره گیری از سیستم های اعلام خطر.

سارقان مسلح ، سرقت ، طلافروشی خیابان ماهانسارقان مسلح ، طلافروشی خیابان ماهان ، سرقت در خانی آبادسارقان مسلح ، سرقت در خانی آباد ، سرقت مسلحانه خانی آبادجزئیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی خانی آباد + تصاویر


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان طلافروشی خانی آباد