سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنده گیری و رهاسازی یك بزمجه در فسا


مسئول آتش نشانی شهرستان فسا، دوشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی تماس تلفنی
یكی از ساكنان منطقه فاز چهار گلستان شهر فسا مبنی بر وجود یك بزمجه در سرویس بهداشتی حیاط یكی از واحدهای مسكونی این منطقه، تیم امداد و نجات به محل اعزام شد و این جانور را زنده به دام انداخت.
نادر نوح پیشه افزود: این بزمجه بیابانی (وارانوس) پس از زنده گیری تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا شد تا در طبیعت رهاسازی شود.
او گفت: بتازگی نیز یك حلقه مار افعی در مقابل در یكی از واحدهای مسكونی و یك مار دیگر در منزل یكی از شهروندان فسا مشاهده شد كه هر دو آنها پس از زنده گیری به اداره محیط زیست فسا تحویل داده شد.
نوح پیشه اظهار كرد: بسیاری از خانواده ها و مردم علت مشاهده این حیوانات وحشی و خطرناك را در شهر كه موجب هراس آنها شده، جویا می شوند كه گفته می شود دلیل حضور آنها در مناطق مسكونی به دلیل تداوم خشكسالی و كم آبی در زیستگاه های این جانوران است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا هم در مورد وجود بزمجه بیابانی در یكی از واحدهای مسكونی این شهر گفت: طول این سوسمار نسبتا بزرگ (بزمجه بیابانی) 150 سانتی متر است كه با توجه به سلامت این جانور، پس از تحویل آن به این اداره در منطقه میانجنگل فسا، در دل طبیعت و به دور از محیط شهری رهاسازی شد.
سعید هرمزی افزود: این جانور سمی نیست و در حفظ تنوع زیستی نقش بسیار سودمندی دارد.
وی ادامه داد: این گونه جانوران به دلیل دارا بودن دندان های نیش بسیار تیز، گاز دردناكی دارند و در زمان احساس خطر با دم بلند خود ضربه های متعدد و شلاقی و بسیار سریع به مهاجم وارد می آورند.
بزمجه بیابانی از خانواده سوسمارهاست و طول بدن آنها از 20 تا 300 سانتی متر است.
شهرستان فسا در 130كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
6113 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رهاسازی بزمجه ۱.۵ متری در پارک اصفهان+فیلم ویدیو کلیپ