علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انتقاد از مصوبه سیاسی پارلمان آمریکا در مورد مسافران ایرانی


به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی در ادامه دیدارهای خود در جمهوری چک با یان خاماچک رئیس مجلس نمایندگان این کشور ملاقات کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با تبیین تماس ها و همکاری های دو کشور در بخش های مختلف بویژه اقتصادی از حمایت پارلمان چک از گسترش  مناسبات دوکشور قدردانی نمود.

تخت روانچی همچنین با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن توافقات مذکور و لغو تحریمها جهش جدی در همکاری های اقتصادی دو کشور حاصل شود.

یان حاماچک با اشاره به حمایت پارلمان چک از روند رو به رشد مناسبات فیمابین و تاکید بر لزوم استمرار رایزنیهای پارلمانی دو کشور، دعوت خود از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران جهت سفر به پراگ را تجدید نمود.

وی همچنین در خصوص مسئله سوریه نیز با اشاره به اهمیت تفاهم بین المللی برای حل بحران سوریه اظهار داشت : بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و ما معتقدیم بشار اسد بخشی از راه حل این بحران است.

وی اضافه نمود:  همه بازیگران در حل مسئله باید حضور داشته باشند و هیچ کشوری استثنا نشود.

در ملاقات روانچی با هینک کمونیچک دستیار رئیس جمهور چک نیز موضوع بحران های منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت.

تخت روانچی با اشاره به مذاکرات هسته ای و ضرورت اجرای تعهدات توسط طرفین، از مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ضرورت اخذ ویزا برای کسانی که به ایران سفر می کنند انتقاد و اظهار داشت:در این مصوبه به حامیان وپیشتیبانان  تروریستها ، اشاره نشده و این امر نشان دهنده سیاسی برخورد کردن با این موضوع است.

کمونیچک نیز با اشاره به حمایت رئیس جمهور چک از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت : فرایند ناشی از برجام، آینده ای روشن برای روابط با ایران ایجاد می کند.

وی افزود: اکنون فضای رسانه ای به نفع ایران و بسیار مثبت است و این موضوع نه تنها در خصوص نقش ایران در نظام بین الملل بلکه در شناساندن فرهنگ و پیشرفت مردم ایران  نیزبروز نموده است.


ویدیو مرتبط :
انتقاد از مصوبه مجلس برای قطع یارانه پردرآمدها