یک هفته تعطیلی در ونزوئلا برای صرفه جویی در مصرف برق


رئیس جمهوری ونزوئلا برای جلوگیری موقتی از بحران وسیع انرژی در این کشور استراتژی جدیدی اتخاذ کرد و آن یک مرخصی یک هفته‌ای برای تمامی کارکنان است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حقیقت این مرخصی سه روزه است که به تعطیلات عید پاک هفته آتی اضافه شود و مجموعه هفت روز تعطیلی را در ونزوئلا رقم می‌زند. این استراتژی یک روز پس از آن شکل گرفت که وزیر نیروی ونزوئلا هشدار داد، سطح آب در سد سیمون بولیوار که بزرگترین سد این کشور است به سه متر رسیده که حداقل سطح عملیاتی این سد محسوب می‌شود.

سد "گوری" و دو سد دیگر تقریبا 70 درصد از برق ونزوئلا را تامین می‌کنند.

دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا خشکسالی به وجود آمده بر اثر پدیده "ال نینو" و خرابکاری‌های مکرر مخالفان در شبکه فشار قوی برق را مقصر این وضعیت بسیار وخیم می‌داند. دولت مادورو ماه‌ها است که از مردم ونزوئلا می‌خواهد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و حتی ساعت کاری برای کارمندان دولت را نیز کاهش داده است.

اما کارشناسان صنعت می‌گویند، اگر دولت در تعمیر سد گوری سرمایه‌گذاری می‌کرد و توسعه برنامه‌ریزی شده نیروگاه‌های ترموالکتریک را که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کند دنبال می‌کرد آن هم در کشوری که خانه بزرگترین منابع نفتی جهان است، ممکن بود که از این بحران جلوگیری شود. آن‌ها هشدار دادند که جیره بندی برق لازم و ضروری خواهد بود چرا که دمای هوا رو به افزایش است و از فصل بارندگی چند هفته‌ای بیشتر باقی نمانده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش صرفه جویی در مصرف برق-5-کلاس مصرف ESABZEVAR.IR