ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بیانیه فیفا درباره محرومیت‌ ۸ ساله بلاتر و پلاتینی


بیانیه فیفا درباره محرومیت‌ ۸ ساله بلاتر و پلاتینی

تسنیم/ فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار بیانیه‌ای دلیل محرومیت‌ طولانی مدت در نظر گرفته شده برای رؤسای فیفا و یوفا را شرح داد.
پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با تأیید خبر محرومیت هشت ساله سپ بلاتر، رئیس فیفا و میشل پلاتینی، رئیس یوفا از انجام هرگونه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال و لازم‌الاجرا بودن آن از زمان اعلام حکم، بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد:
«فرآیند تحقیقات و محاکمه آقای بلاتر، در ارتباط با موضوع پرداخت 2 میلیون فرانک سوئیس (1.34 میلیون پوند) به آقای پلاتینی از سوی فیفا در ماه فوریه سال 2011 مرتبط است. آقای بلاتر در سمت خود به عنوان رئیس فیفا، مسئول پرداخت این مبلغ به آقای پلاتینی بوده است، پرداختی که هیچ توجیه قانونی نداشته و بر اساس قرارداد کتبی که در روز 25 اکتبر سال 1999 به امضای هر دو مقام مسئول رسید، صورت گرفته است.
آقای بلاتر نه در بیانیه کتبی‌اش و نه در محاکمه شخصی‌اش قادر به اثبات قانونی بودن پرداخت 2 میلیون فرانک به آقای بلاتر نبوده است. همچنین ادعای آقای پلاتینی مبنی بر شفاهی بودن توافق میان طرفین سندی محکمه پسند محسوب نمی‌شود و از همین رو توسط واحد صدور احکام کمیته اخلاق فیفا پذیرفته نشده است. در نتیجه آقای پلاتینی و بلاتر هر یک برای هشت سال از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شدند. همچنین آقای بلاتر به خاطر سوء استفاده از سمت خود به عنوان رئیس فیفا و تخطی از بند 13 قوانین کمیته اخلاق فیفا مبلغ پنجاه هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی شده است. آقای پلاتینی نیز به دلیل سوء استفاده از سمت خود به عنوان نایب رئیس فیفا و یکی از اعضای کمیته اجرایی این سازمان که تحطی از بند 13 قوانین کمیته اخلاق فیفا محسوب می‌شود، به پرداخت 80 هزار پوند جریمه نقدی محکوم شده است.»

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // محرومیت 8ساله پلاتینی و بلاتر‬‎