سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



افزایش آگاهی زنان از حقوق خود در قانون مانع خشونت علیه آنها می شود


افزایش آگاهی زنان از حقوق خود در قانون مانع خشونت علیه آنها می شودزنان خبر/ رئیس پژوهشکده عفاف اظهار داشت:اگر زنان نسبت یه حقوق خود در قانون اطلاعات کافی داشته باشند مورد خشونت قرار نمی گیرند پس باید برای آگاهی تمامی زنان از حقوقشان تدبیری اندیشیده شود تا شاهد کاهش خشونت علیه زنان باشیم.
عاطفه سمایی رئیس پژوهشکده عفاف، با اشاره به خشونت علیه زنان بیان کرد:یکی از خشونت هایی که علیه زنان صورت می گیرد و قابل سنجش نیست خشونت روانی به شمار می رود و همچنین در نظام خانوادگی تحقیرهایی که علیه زنان اعمال می شود برای اینکه به کمال دست پیدا نکنند به نوعی خشونت تلقی می شود.
وی افزود: با پیشرفت دنیا و زندگی مدرن هنوز ادبیات و قوانین تعریف شده ای برای خشونت علیه زنان تبیین نشده است و در این مقوله راه به جایی برده نشده است و با توجه به اینکه خشونت از ظلم به زنان ناشی می شود همیشه فقط از نظر پرخاشگری و فحاشی به زنان صحبت شده است و در خصوص حق و حقوق زنان که داشتن دانش و رسیدن به رشد و کمال است حرفی زده نشده است.
سمایی مطرح کرد: بزرگترین خشونت و ظلم علیه زنان نادیده گرفتن ارزش های آنها است که ناشی از کمال طلبی تلقی می شود.بنابراین با افزایش آگاهی و دانش مطالعه می توان آمارهای هولناک خشونت علیه زنان را تا حدودی کاهش و یا مدیریت کرد.
رئیس پژوهشکده عفاف اظهار داشت: با کاهش مطالعه کمال طلبی در زنان از طریق رسانه اشاعه می شود و زمینه برای ظلم و خشونت فراگیر می شود و از این رو باید یک تلاش جدی و ملی صورت گیرد تا ارزش های حقیقی زنان شناسایی شود.
وی گفت: زنان برای اینکه به جایگاه و منزلت دست پیدا کنند باید به آنها در جامعه و خانواده ارزش و بها داد اما متاسفانه مصداق جدیدی در حوزه زنان چند سالی است که باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده است مقوله زنانه شدن فقر است.
سمایی تصریح کرد: موضوع مقابله با خشونت خانگی و اجتماعی علیه زنان باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود، زیرا نشاط، کارآیی و حق برخورداری از حیات سعادت مندانه را از آنان سلب می نماید؛ مهم تر آنکه موجب نارضایتی خداوند و سبب کم شدن رحمت خداوند می گردد.
رئیس پژوهشکده عفاف ادامه داد: با وجود آنکه در دهه های اخیر نگاه ها به حمایت از زنان در قوانین، رویه ها و فرهنگ ها معطوف شده، تغییرات بسیاری در قوانین مدنی و جزایی اعمال و موضوع برابری زن و مرد در خانه و اجتماع به یکی از دغدغه های بین المللی تبدیل شده، آمار خشونت کماکان رو به رشد بوده است و از قضا ابعادی از خشونت در کشورهای غربی که رشد شاخصه های متعارف حقوق بشر و زنان را بیش از دیگران نشان می دهند،گسترده تر بوده است.
وی یادآور شد: اگر زنان نسبت یه حقوق خود در قانون اطلاعات کافی داشته باشند مورد خشونت قرار نمی گیرند پس باید برای آگاهی تمامی زنان از حقوقشان تدبیری اندیشیده شود تا شاهد کاهش خشونت علیه زنان باشیم.

منبع:


ویدیو مرتبط :
افزایش 70% خشونت علیه زنان مسلمان در انگلیس