سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتصال خانه ها و اتوموبیل های هوشمند با استفاده از پلتفرم Vinli Home Connect


اتصال خانه ها و اتوموبیل های هوشمند با استفاده از پلتفرم Vinli Home Connect

ما در عصری قرار داریم که همه چیز به سمت هوشمندتر شدن گام برمی دارد. در ابتدا موبایل های هوشمند و گجت های تکنولوژیکی از این دست، و این اواخر خودروهای هوشمند و خانه های هوشمند و در نهایت به طور کل «اشیای هوشمند».

این ابزارهای هوشمند در اطراف ما برای این که بتوانند کارایی لازم را داشته باشند، نیاز دارند که با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند. اینجاست که موضوع «اینترنت اشیا» مطرح می شود. در این بستر تمام ابزارها در یک سیستم جامع و در تعامل با یکدیگر کار می کنند و بسیاری از کارها را با توجه به رفتارها و نیازها کاربران خود به طور خودکار به انجام می رسانند.

اما در شرایط فعلی اکثر این شبکه های هوشمند به صورت جزیره ای کار می کنند. به عنوان مثال اشیای خانه هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند، اما هیچ تبادلی میان آنها و مثلا، سیستم هوشمند خودروی صاحبخانه وجود ندارد. شرکت Vinli در نظر دارد با ارائه پلتفرمی به این مشکل پایان دهد. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

این پلتفرم  اختصاصی که Vinli Home Connect نامیده می شود قرار است پلی میان پلتفرم های مختلف در حوزه اینترنت اشیا باشد و بستر تبادل اطلاعات را میان آنها فراهم نماید.

تصور کنید شما سوار بر خودروی هوشمند خود خانه را ترک می کنید. سیستم هوشمند خانه متوجه خروج شما شده و چراغ ها را خاموش، درها و پنجره ها را قفل و مثلاْ سیستم گرمایش را روی دمای ‍پایین تری تنظیم می کند. وقتی هم که به خانه باز گردید، خودروی شما در نزدیکی خانه سیگنال مناسب را ارسال نموده تا سیستم گرمایش دوباره به حالت قبل برگردد، درها باز شوند و قهوه شما نیز آماده ی نوشیدن گردد.

این ها البته ابتدایی ترین کاربردهای چنین تعاملی در نظر گرفته می شود. از نظر شرکت Vinli بی نهایت راهکار متفاوت در این بستر جدید در اختیار طراحان خواهد بود.

پلتفرم Vinli Home Connect از دو جهت منحصر به فرد است. اول این که می توان با تهیه آداپتور اختصاصی Vinli با نام Connected Car هر خودروی امروزی را به یک خودروی هوشمند تبدیل کرده و از طریق شبکه 4G به اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند متصل شد. و دوم آن که پلتفرم آنها قابلیت اتصال و تعامل با اکثر پلتفرم های مطرح اینترنت اشیای موجود چون Icontrol Netowrks، Google’s Nest و Samsung’s SmartThings را داراست.

شرکت سازنده قرار است در خلال نمایشگاه CES امثال که از فردا آغاز می شود، اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

منبع: slashgear

برچسب‌ها:cesVinliاینترنت اشیاخانه هوشمندخودروی هوشمند

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
خانه هوشمند smart home