سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارشناس روس: آمریکا درصدد بهره‌گیری از آشوب خاورمیانه جهت پیشبرد منافعش است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک تحلیلگر ارشد و مدیر اندیشکده روسی تاکید کرد که مسکو و تهران بازی درستی را در مقابله با تروریسم در خاورمیانه در پیش گرفته‌اند اما آمریکا در تلاش برای استفاده از شرایط جاری منطقه برای پیشبرد منافع خودش است.

مدیر اندیشکده «بنیاد همکاری خزر» که در میزگردی درباره روابط ایران و روسیه در مسکو صحبت می‌کرد، به مواضع تهران و مسکو در قبال مسائل منطقه به ویژه روسیه پرداخت و این مواضع را ستود.

به گزارش خبرگزاری تاس،‌ «سرگئی میکیف» گفت که ایران و روسیه در حال ایفای نقشی خالصانه و بی ریا در قبال مسائل خاورمیانه هستند اما آمریکا در حال استفاده از آشوب منطقه برای پیش بردن منافع خودش است.

وی همچنین با تاکید بر مخالفت تهران و مسکو با مواضع یکجانبه‌گرایانه واشنگتن تصریح کرد: «روسیه و ایران به تسلط تک قطبی‌گرایانه آمریکا در مسائل منطقه(خاورمیانه) علاقه‌ای ندارند».

میکیف افزود: «وضعیت خاورمیانه خطرناک است و مستقیما امنیت کشورهایمان را تهدید می‌کند. روسیه به درستی عمل کرده و در تلاش برای توقف تهدید تروریسم است».

مدیر اندیشکده روسی در ادامه هم تاکید کرد که تلاش‌های مشترک مسکو و تهران در خاورمیانه، عامل و فاکتور بسیار مثبتی بوده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/X7RI54


ویدیو مرتبط :
افشاگری کارشناس بی بی سی از تاثیر مخرب آمریکا در افغانستان و منطقه خاورمیانه