سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیدواری وزیر خارجه ترکیه نسبت به توسعه مناسبات تهران و آنکارا در عرصه‌های مختلف


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در حاشیه بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا، محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهور با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابراهیم طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز حضور داشت.

رئیس کمیسیون مشترک ایران با ترکیه که در راس هیاتی اقتصادی برای شرکت در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به آنکارا سفر کرده در این دیدار با طرح مهمترین مسائل مورد علاقه فیمابین، روابط ایران و ترکیه را تاریخی و برادرانه ارزیابی و نسبت به تعمیق و گسترش مناسبات و همکاری‌های در کلیه سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز برگزاری بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک در جمهوری ترکیه را فرصتی مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور ارزیابی و ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری‌های صمیمانه ایران و ترکیه در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش توسعه یابد.

در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه ضمن بررسی روند اجرایی موافقتنامه‌های منعقد شده در گذشته از جمله تجارت ترجیحی، موضوع توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف به ویژه حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی، انرژی، گردشگری، امور گمرکی، سرمایه‌گذاری، امور بانکی و کنسولی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراسم امضاء یادداشت تفاهم بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بخش پایانی این اجلاس خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری، رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نیز مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مسئول ذیربط ایران، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور ترکیه را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اشاره تحقیر آمیز اوباما به وزیر خارجه ترکیه