سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ظرفیت بخش‌های اورژانس و ICU در نوروز کاهش پیدا نمی‌کند


ظرفیت بخش‌های اورژانس و ICU در نوروز کاهش پیدا نمی‌کندباشگاه خبرنگاران/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در تعطیلات نوروز ظرفیت بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.
خسرو رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص شیفت پزشکان در ایام نوروز بیان کرد: در تعطیلات عید تمام بیمارستان‌ها پزشک مقیم دارند علاوه بر این پزشکان آنکال که در مواقع لزوم با آنها مشورت می‌شود در این ایام فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: در گذشته برخی بیمارستانها به علت تعطیلات نوروز تعدادی از تخت‌های خود را کم می‌کردند تا اینکه از سال گذشته تخت‌های اورژانس و آی سی یو به هیچ عنوان در تعطیلات کاهش ظرفیت نداشتند.

رحمانی در مورد ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:‌ در راستای طرح تحول سلامت 71 تخت مراقبت‌های ویژه به بیمارستانهای این دانشگاه اضافه می‌شود گفتنی است تعدادی از این تخت‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ ما هنوز برای رسیدن به استاندارد تعداد تخت نسبت به جمعیت فاصله داریم اما در حال حاضر به سمت کم کردن این فاصله حرکت می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به معضل کمبود تخت مراقبت‌های ویژه، در مورد نحوه ارائه خدمات به بیماران نیازمند گفت: با وجود کمبود تخت، کادر پرستاری و پزشکی همواره سعی در ارائه خدمات داشته‌اند بیماران نیازمند نیز در زمان نبود تخت خالی در اورژانس تحت مراقبت قرار می‌گیرند. البته این کار به پرسنل فشار می‌آورد و هم باعث می‌شود بیماران خدمات بهینه دریافت نکنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ضرب و شتم شدید بیمار بخش ICU