از این به بعد از سوسک ها بیشتر بترسیم!!


محققان با بررسی سوسک ها متوجه قدرت عجیب آرواره های این حشره شده اند. براساس تحقیقات قدرت گاز گرفتن سوسک 5 برابر قدرت گاز انسان است!

قدرت گاز گرفتن سوسک ها

محققان می‌گویند یک سوسک حمام می‌تواند گازی پنج برابر قوی‌تر از انسان بگیرد. با توجه به اندازه جثه یک سوسک، قدرت این گاز پنجاه برابر وزن سوسک است.

این مسئله میتواند بهانه جدیدی برای كسانی باشد كه همیشه از سوسك‌ها می ترسند. به گفته محققان دانشگاه كمبریج که برای اولین بار قدرت گاز حشرات خانگی را در آمریکا اندازه گرفته‌اند، آرواره‌های سوسک‌ها، زمانی که به جسم سختی می‌رسد، مانند یک اره فعال می‌شود تا بتواند قدرت بیشتری را برای سوسک ایجاد کند.

دهان سوسک شامل یک جفت آرواره افقی است که به شکل دو تیغه موازی هم قرار گرفته‌اند.

از این آرواره‌‌ها برای خرد کردن غذا، حفر سوراخ، حمل اجسام، دفاع در برابر بقیه موجودات و همینطور غذا دادن به سوسک‌های نوزاد تازه از تخم بیرون آمده استفاده می‌شود.

با آنکه این مدل از آرواره‌ها در بدن حشرات دیگر هم موجود است، اما پژوهشگران از نحوه کار ماهیچه‌های فیبری و نحوه تولید قدرت آن شگفت‌زده شده‌اند.

شاید روزی مهندسان، با الگو گرفتن از نحوه کارکرد آرواره‌های سوسک‌ها، موفق به ساخت موتورهای کوچکی شوند که نیروی بسیار زیادی تولید می‌کنند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغseemorgh.com/entertainmentمنبع: khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
سوسک کش حرفه ای ریپلزال برای انواع سوسک بالدار، فاضلاب و ...