سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نوبخت:مقایسه وام خودرو با وام ازدواج صحیح نیست / یارانه پردرآمدها به زودی قطع خواهد شد


محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان گفت: یارانه بیش‌از 2 میلیون نفر تا کنون قطع شده است و وزارت رفاه نیز برای شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها به زودی اقدام می‌کند.

نوبخت:مقایسه وام خودرو با وام ازدواج صحیح نیست / یارانه پردرآمدها به زودی قطع خواهد شدنوبخت اظهار داشت: کشورهای غربی که روزی قصد استفاده از گروه‌های تروریستی برای پیاده کردن اهداف خود در منطقه را داشتند، اکنون این گروه‌های تروریستی گریبان خود آن‌ها را گرفته است و برای آنان چالش‌های امنیتی جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: اقدامات تروریستی را در هر نقطه جهان محکوم می‌کنیم و به دولت و مردم کشورهای فرانسه و لبنان تسلیت می‌گوییم و جهت مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود استفاده می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنانچه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

وی درباره سرنوشت یارانه‌ها، عنوان کرد: یارانه بیش‌از 2 میلیون نفر تا کنون قطع شده است و وزارت رفاه نیز برای شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها به زودی اقدام می‌کند.

نوبخت درباره اعطا، وام خرید خودرو، اظهار داشت: این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.

وی درباره رشد اقتصادی کشور، افزود: رشد اقتصادی امسال مثبت یک درصد بوده که متاسفانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: البته این رشد اقتصادی نسبت به سال‌های 1391 و 1392 که رشد منفی اقتصاد کشور داشته مناسب است و جهت افزایش رشد اقتصادی برنامه‌های خوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

نوبخت اظهار داشت: همچنین از اول فروردین سال 1395نیز برنامه ششم توسعه با توجه به اجرای برجام و برنامه‌های دولت انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از 50میلیارد دلار پس از توافق هسته‌ای به کشور واریز شده و همچنین در هفته گذشته 6میلیارد دلار برای 4نیروگاه سیکل ترکیبی تخصیص داده شد و به زودی پول‌های بلوکه شده بیشتری به کشور واریز می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول پیگیری افزایش سبد درآمد نفتی استان خوزستان از 2درصد به 3درصد را داده و در این زمینه پیگیری و اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کارگروه شورای اجرایی توسعه در خوزستان تشکیل شده است و استاندار خوزستان موظف به توضیحات ماهانه به دولت شده است.

نوبخت اظهار داشت: استان خوزستان برای دولت بسیار اهمیت دارد و به همین منظور رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در نخستین سفر خود به این استان زرخیز سفر کرده بود.

وی افزود: پیگیر اختصاص بودجه مقابله با ریزگردهای این استان هستیم و برای حل بحران سد گتوند نیز در حال برنامه‌ریزی جهت اصلاح این سد خواهیم بود.

سخنگوی دولت گفت: بزرگترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان اجرایی می‌شود و تا کنون 160هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و در موعد مقرر 160هزارهکتار دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: سقف تعیین شده در طرح مقام معظم رهبری برای مزارع خوزستان 150هزار هکتار بوده و ما تمام این زمین‌ها را به زیر کشت خواهیم برد.

نوبخت اظهار داشت: مردم خوزستان همواره محبت خود را به کشور نشان داده و شایسته است که بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای حل مشکلات و رفاه مردم این استان زرخیز انجام شود.

 


ویدیو مرتبط :
مقایسه وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام ۳ میلیونی ازدواج