سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قطعنامه تحریم کره شمالی بندهایی هم درباره ایران دارد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز سه‌شنبه برای تحریم کره شمالی درباره آن رأی‌گیری کند بندهایی هم درباره ایران دارد.

به گزارش رویترز، این قطعنامه که به ابتکار آمریکا و چین تهیه شده، ضمن گسترش تحریم‌ها علیه کره شمالی، خواستار انجام بازرسی از تمامی محموله‌‌های رد و بدل شده با این کشور آسیایی است. این قطعنامه همچنین کشورهای را ملزم می‌کند اتباع فعال کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در فهرست تحریم است. 

رأی‌گیری درباره این قطعنامه از ساعت 20 به ساعت گرینویج (11:30 به وقت تهران) آغاز خواهد شد. چین قبلاً اعلام کرده تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی را، در صورت تصویب، قاطعانه اعمال خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز، بر اساس نسخه‌ای از پیش‌نویس این قطعنامه که به رویتش رسیده، می‌نویسد کشورهای عضو سازمان ملل، موظف به انجام بازرسی از تمامی محموله‌هایی خواهند بود که از سرزمین‌های آنها به سمت کره شمالی ارسال می‌شود. قبل از این، کشورها تنها در صورت در اختیار داشتن دلایل منطقی مجاز به انجام این کار بودند. 

تمهیدات دیگر در این قطعنامه، ممنوع کردن تمامی قطعات هواپیما و سوخت راکت به کره شمالی و ملزم کردن کشورها به اخراج دیپلمات‌های کره‌ای مرتکب فعالیت‌های غیرقانونی را شامل می‌شود. 16 فرد و 12 سازمان کره شمالی هم در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

کره شمالی از سال 2006 به بهانه انجام آزمابش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک هدف تحریم‌هایی سخت‌گیرانه قرار گرفته است. 

از جمله نفراتی که انتظار می‌رود هدف تحریم‌ها قرار بگیرد، نمایندگان سازمان «همکاری تجارت توسعه معدن کره» در ایران و سوریه خواهند بود.

انتهای پیام/ *

 

http://fna.ir/KXCO2O


ویدیو مرتبط :
‫تحریم های جدید ضد ایران، روسیه و کره شمالی‬‎