توضیحات شرکت ارتباطات سیار درباره یک خبر


شرکت ارتباطات سیار ایران در پی پخش خبری از قول معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر فروش تبلت های دانش آموزی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در نامه ای که این شرکت به صدا و سیما ارسال کرده است آمده است: در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار ایران هیچ گونه فعالیتی در زمینه طراحی و یا فروش گوشی و تبلت دانش آموزی ندارد.

در این نامه همچنین گفته شده است با توجه به نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر کلیه فعالیت های این شرکت و حسب سیاست های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این شرکت تنها در حوزه ارائه سیم کارت امن با کاربری ارائه خدمات به کودکان اقدام کرده است که مصوبات و ابلاغیه های وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص نافذ است.

این نامه تاکید می کند چنانچه آموزش و پرورش نمونه ای از این گوشی های تلفن همراه موسوم به دانش آموزی را که به نام همراه اول در بازار است دارد در اختیار این شرکت بگذارد.

هفته پیش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: آموزش و پرورش تاکنون هیچ مجوزی برای تولید تبلت و تلفن همراه دانش آموزی صادر نکرده است و فروش تلفن ها و تبلت های دانش آموزی موجود در بازار نوعی کلاهبرداری است.

حمیدرضا کفاش گفته بود: هیچ جلسه ای تاکنون برای تایید شدن این تلفن یا تبلت بین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برگزار نشده است، بنابراین تلفن و تبلت دانش آموزی از نظر آموزش و پرورش هنوز قانونی نیست.


ویدیو مرتبط :
5G نسل آینده ارتباطات سیار