ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حضور 225 سوارکار در بیست و یکمین رویداد پرش با اسب تهران/زنان در عرصه سوارکاری پیشتازند


مونا هداوندخانی روزجمعه به خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات سوارکاری پرش اسب استان تهران از 12 آذرماه در سالن سرپوشیده آزمون آغاز شده و امروز نیز در حال برگزاری است.
وی با اشاره به حضور 225 سوارکار در این رقابت ها گفت: مسابقات سوارکاری روز گذشته در رده های اسب مبتدی، سوار مبتدی، رده E و O١ مالکین (دوبخشی) با شرکت 92 سوارکاری پرش با اسب به انجام رسید.
هداوندخانی افزود: در دومین روز این رویداد ورزشی هم اکنون سوارکاران در رده زایش اسب ایرانی D١ بزرگسالان( یک باراژ، 115 سانتی متری) و C١ بزرگسالان (یک باراژ، ارتفاع 125سانتی متری) با شرکت 113 سوارکار در همین سالن در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه 40 نفر از مجموع سوارکاران از زنان هستند، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات، سوارکارانی از استان های تهران، قم، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، همدان و البرز با هم به رقابت می پردازند.
هداوندی به سطح پیشرفت و کیفیت عملکرد سوارکاران زن استان تهران اشاره کرد و گفت: بانوان سوارکار با حضور در این رشته ورزشی و سرمایه گذاری در باشگاه ها و خرید اسب ها توانسته اند حرکت رو به رشدی را در این ورزش داشته باشند.
وی با بیان اینکه بانوان سوارکار در این رشته ورزشی با شاخص های جهانی برابری می کنند، گفت: در هر مسابقه سوارکاری بیش از 30 تا 40 سوارکار زن شرکت دارند که طبق جدول مسابقات بین المللی، بانوان سوار کار کشور حضور پر رنگی در این عرصه از خود نشان داده اند.
نایب رییس هیات سوارکاری استان تهران با اشاره به اینکه هیچ بیماری مشکوک میان اسب های مسابقه در تهران اعلام نشده است، گفت: با نظارت کامل دامپزشکی هیچگونه بیماری و یا دوپینگ در مورد اسب ها تاکنون مشاهده نشده است.
تهرام/7247/1699/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرش با اسب از دید سوارکار