سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار رئیس پارلمان اروپا درباره پیروزی حزب افراطی اتریش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری


هشدار رئیس پارلمان اروپا درباره پیروزی حزب افراطی اتریش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوریتسنیم/ رئیس پارلمان اروپا درباره پیروزی نامزد حزب راستگرای آزادی اتریش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا درباره پیروزی نامزد حزب راست افراطی آزادی اتریش FPÖ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 22 ماه می برگزار می شود هشدار داد.

وی که در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی سخن می گفت تصریح کرد: اگر راستگراهای افراطی در انتخابات اتریش و اروپا پیروز شوند شاکله این اتحادیه تغییر خواهد کرد.

ئیس پارلمان اروپا در عین حال گفت: اکثریت قریب به اتفاق انسان ها در اروپا خواهان چنین تغییری نیستند. البته این ها اکثریت خاموش هستند چرا که آن ها می پذیرند کسانی که خواهان محدودیت هستند در انتخابات پیروز شوند. کسی که حامی اروپا است باید حرکت کند دقیقا مانند آن هایی که مخالف آن هستند.

دبیر کل حزب افراط گرای اتریش به دخالت شولتز در مبارزات انتخاباتی کشورش انتقاد وارد کرده و این اقدام را کاملا نامناسب دانسته است.

نامزد حزب راست گرای افراطی و منتقد اروپای اتریش موسوم به حزب آزادی توانست در نخستین مرحله انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده و بیشترین آراء را در بین پنج نامزد این پست به دست آورد.

به این ترتیب برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم مشخص شده که رئیس‌جمهوری اتریش عضو یکی از دو حزب بزرگ این کشور یعنی حزب سوسیال دموکرات اتریش (SPÖ) و حزب محافظه کار مردم اتریش (ÖVP) نخواهد بود.

"ورنر فایمن"، صدر اعظم اتریش بعد از اعلام نتایج دور اول این روز را روزی غم انگیز برای اتریش و هشداری به احزاب حاکم دانست.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
حضور رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها