فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



توضیحات درباره حضور کتاب برخی معاندین نظام در فهرست شعر فجر


جواد محقق، معاون شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و اینکه برخی آثار در فهرست جشنواره دیده می‌شوند که شاعران آن‌ها بعضا مخالف انقلاب اسلامی هستند، چطور آثار این قبیل افراد در لیست جشنواره فجر قرار گرفته، اظهار داشت: آن فهرست منتشر شده، لیستی است که از خانه کتاب ایران گرفته می شود که در واقع فهرست همه کتاب‌های شعر منتشر شده در کشور است.

به گفته محقق، اگر آن فهرست دارای نقص باشد یعنی کتابی که منتشر شده در آن نباشد و افرادی که کتاب خودشان را در آن فهرست پیداد نکرده‌اند (به هر دلیل از جمله اینکه ناشری شهرستانی منتشر کرده یا زمانش متفاوت بوده) می‌تواند مجزا آن را برای جشنواره ارسال کنند.

این مسئول در پاسخ به اینکه ظاهرا تنها به انتشار کتاب دقت شده و سراینده اثر مهم نبوده، تاکید کرد: جشنواره شعر فجر ، جشنواره انتخاب کتاب شعر از میان کتاب‌های منتشر شده و دارای مجوز وزارت ارشاد است ما در این مقام نیستیم که بگوییم این کتاب برای چه منتشر شده یا نشده؛ ما وظیفه داریم کتاب های منتشر شده را مورد داوری قرار دهیم.

وی در پاسخ به اینکه هیات داوران دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر چه زمان انتخاب خواهند شد، گفت: با کمی فاصله زمانی پس از معرفی دبیر جشنواره و هیات علمی با مشورت یکدیگر گروه داوران هم معرفی می شوند.

محقق در پاسخ به اینکه دبیر جشنواره شعر فجر با نظر چه فردی منصوب شد، تصریح کرد: دبیر جشنواره هم طی یک پروسه انتخاب شد که در اساسنامه جشنواره آمده است.

«لبریخته‌ها: گزینشی بر اساس همخوانی‌های شکل و ساختمان» عنوان کتابی است که در میان فهرست کتاب های منتشر شده در سال 93 جشنواره بین‌المللی شعر فجر دیده می شود.

درباره یدالله رویایی نویسنده اثر (اینجا بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/و

http://fna.ir/IPFK2S


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی آزمون نظام مهندسی-کتاب قانون نظام مهندسی