سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک رسانه افغان: پیام صوتی منسوب به رهبر طالبان جعلی است


به گزارش ایرنا، جمهور به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت که برخی از فرماندهان ارشد طالبان نوار صوتی منسوب به 'اختر منصور' را جعلی خوانده و گفته اند وی در درگیری هفته گذشته در کویته پاکستان کشته شده است.
خبر کشته شدن 'اختر منصور' روز چهارشنبه هفته گذشته به نقل از 'سلطان فیضی' سخنگوی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان منتشر شد و «واشنگتن پست» و «شین هوا» نیز آن را مخابره کردند.
گروه طالبان روز گذشته در پایگاه اطلاع رسانی این گروه بنام «الااماره» صدایی را به اشتراک گذاشت که صاحب صدا، خود را اختر منصور رهبر طالبان معرفی می کند و خبر کشته شدن خود را کار دشمنان طالبان می داند.
وی در این نوار صوتی می گوید که از چندین سال گذشته به قشلاق واقع در کویته پاکستان سفر نکرده و در آن منطقه حضور نداشته است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فرماندهان طالبان که به نام وی اشاره نشده است، گزارش داد که ما در این مورد به شواهد بیشتری نیاز داریم و نمی توانیم به نوار صوتی منسوب به منصور بسنده کنیم.
«سلطان فیضی» سخنگوی معاون اول رییس جمهوری افغانستان روز جمعه گفت: براساس آخرین گزارش ها ملا «اختر محمد منصور» رهبر جدید طالبان و جانشین ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان، براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان داده است.
به گفته وی، ملا اختر منصور برای گفت و گو با یکی از فرماندهان ارشد طالبان به نام «عبدالله سرحدی»، به منزل وی در 25 کیلومتری شهر کویته پاکستان عزیمت کرده و گفت وگوهای آنان به مشاجره و درگیری لفظی و نبرد مسلحانه کشیده شده و در این درگیری سرحدی کشته می شود و اختر منصور پس از انتقال به بیمارستان، جان داده است.
این خبرگزای گفته است که منابع مختلف اطلاعاتی شورشیان کشته شدن منصور را تایید می کنند.
علاوه بر انتشار نوار صوتی منسوب به ملا اخترمحمد منصور، پایگاه اطلاع رسانی طالبان پیام دیگری را در این پایگاه به اشتراک گذاشت که در آن فردی خود را عبدالله سرحدی معرفی می کند و حضور رهبر طالبان در منزل خود و وجود اختلاف میان وی و ملا اختر منصور را رد می کند.
اساق*291*1610**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انتشار پیام صوتی منسوب به ابوبکر البغدادی