انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان


استاندار کردستان گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «عبدالمحمد زاهدی»، امروز(21 بهمن‌ماه) در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج، اظهار کرد: وقتی میان سیاست‌های رژیم و تمایلات یک ملت فاصله ایجاد شود و نظام نتواند انتظارات مردم را برآورده کند، انقلاب به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: کشور ما نیز پیش از به وقوع پیوستن انقلاب همین شرایط را داشت و مسیر خود را نه براساس خواسته مردم بلکه با سیاست قدرت‌های جهانی دنبال می‌کرد و این موجب ایجاد نارضایتی در مردم شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این وضعیت به‌تدریج نارضایتی مردم را برانگیخت و به وقوع انقلابی عظیم با رهبری یک مرجع دینی منجر شد و رژیم طاغوت را سرنگون کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است، تاکید کرد: این تاریخ را باید به طور مکرر تکرار کرد تا نسل‌های جدید و آیندگان عظمت آن را به خاطر بسپارند.

زاهدی تداوم نظام را نیز وابسته به حضور و پشتیبانی مردم دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب، دولت‌های زیادی روی کار آمدند که هر یک سیاست خاصی را دنبال می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت نهم اقدامی شد که عکس سیاست‌های پیشین بود.

وی انحلال سازمان مدیریت در دولت پیشین را فرصتی برای خلق تصمیمات خلق الساعه و آنی دانست و خاطرنشان کرد: این تصمیم ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه کشور وارد کرد.

استاندار کردستان با اشاره به این‌که هم‌اکنون 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، ادامه داد: تحقق نیافتن 211 هزار میلیارد تومان تعهدات سفرهای استانی دولت گذشته، ناشی از تصمیمات بدون برنامه‌ریزی و آنی در آن زمان و بدون توجه به برنامه‌ریزی و کار کاشناسی شده بوده است.

وی احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مهم‌ترین تصمیم دولت خواند و افزود: حرکت در چارچوب برنامه هرچند کُند باشد، اما به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

زاهدی احیای سازمان مدیریت را احیای مرکزی تخصصی برای برنامه‌ریزی در کشور دانست.

وی با اشاره به موفقیت در توافق برجام خاطرنشان کرد: در دوران پسابرجام، دولت باید با اتکا به برنامه‌ریزی توسعه‌نگر و آینده‌نگر برای توسعه متوازن و همه جانبه کشور تلاش کند.

استاندار کردستان ادامه داد: دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه‌ای در تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار گرفت که این مسأله نتایج مهم و برجسته‌ای برای استان‌های محروم نظیر کردستان در پی دارد.

وی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه آنچه در تبلیغات انتخاباتی مغفول مانده است، قانونگذاری است و مردم باید در این زمینه خواستار پاسخگویی کاندیداها باشند.

زاهدی خاطرنشان کرد: به‌علت حضور کشور در عرصه‌های بین‌المللی و نشان دادن امنیت کشور هم‌چنین به دلیل این‌که افزایش درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات موجب انتخاب افرادی منطبق با نظر اکثریت مردم می‌شود، به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیازمندیم.

وی یادآور شد: چنانچه فرد مورد نظر نیز رد صلاحیت شده است، مردم باید برای انتخاب فردی که نزدیک‌ترین دیدگاه با فرد مورد نظر را دارد، اقدام کنند و از این طریق بار دیگر وفاداری خود را به نظام اثبات کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انقلاب ایران، مردمی ترین انقلاب تاریخ