فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«پسرک فلافل فروش»بساط کرد/ رویت جاسوس انگلیسی در هفته کتاب/مدافع حرم با خاطراتش آمد


خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: هفته گذشته مصادف بود با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در آن تمام دستگاه‌ها هرکدام به قدر توان خود حتی برای ارائه گزارش کار هم که شده برنامه‌ای در حوزه کتاب را به اجرا در آوردند. یکی از برنامه‌های هفته گذشته که در آخرین روز هفته اجرا شد پویش «کتابگردی» بود که در آن از همه دعوت شده بود تا به کتابفروشی‌ها بروند.

اما در این بین باز هم برخی رفتارها بوی رفتار رسانه‌ای می‌داد و کمتر حس می‌شد که برای کتاب به کتابگردی دست زده شده است. برخی نیز برای کسب یک جایگاه اجتماعی (شما بخوانید پُز اجتماعی) به کتابفروشی‌ها رفتند و در این برنامه همگانی شرکت کردند. حتی برخی از قبل خبر داده بودند که به کدام کتابفروشی می‌روند تا عکاسان خبری حضوری پررنگ داشته باشند و این فعالیت فرهنگی! از چشم کسی پوشیده نشود.

اما هفته پایانی آبان 94 مقارن بود با تکراری در پرفروش‌های کتاب، تا هفته پایانی ماه دوم فصل عاشقانه‌ها نیز شاهد تکرار در رده‌های اول و دوم باشیم و رقابت بر سر جایگاه سوم میان کتاب‌های دیگر باشد.

ردیف عنوان کتاب پرفروش اول نامیرا پرفروش دوم دختر شینا پرفروش سوم حاج قاسم

«پسرک فلافل فروش» حاوی مجموعه خاطراتی از پدر، مادر، خواهر و جمعی از دوستان و آشنایان شهید طلبه محمدهادی ذوالفقاری در ایران و عراق، از دوران کودکی تا زمان شهادت است و عنوان کتاب نیز برگرفته از عنوان یکی از همین خاطرات است. این کتاب در 160 صفحه از سوی گروه ابراهیم هادی منتشر شده و علاوه بر خاطرات، در انتهای کتاب، تصاویر شهید ذوالفقاری نیز چاپ شده است.

نویسندگان پرفروش‌ اغلب تابعی از کتب پرفروش هستند، در این نیز توانستند در جمع پرفروش ها قرار بگیرند. صادق کرمیار با «نامیرا» و بهناز ضرابی‌زاده با «دختر شینا» دو نویسنده‌ای هستند که در جمع پرفروش‌ها قرار گرفتند و توانستند جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دهند. علی اکبری مزدآبادی نویسنده «حاج قاسم» نیز توانست در جمع نویسنده‌های پرفروش قرار بگیرد.

ردیف عنوان نویسنده نویسنده اول صادق کرمیار نویسنده دوم بهناز ضرابی‌زاده نویسنده سوم علی اکبری مزدآبادی

کتاب «خاطرات همفر» جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی که انتشارات امیر کبیر آن را منتشر کرده یکی دیگر از کتبی بود که در این هفته در میان پرفروش‌ها به چشم آمد.

خاطرات مستر همفر، جاسوس بریتانیا در خاورمیانه یا اعتراف‌های یک جاسوس بریتانیایی عنوان کتابی است که شرح خاطرات شخصی بنام مِستِر همفر(مامور دولت بریتانیا در قرن 18 میلادی) منتشر شده و به تشریح نقش او در شکل‌گیری دیدگاه وهابیت در کشورهای مسلمان می‌پردازد.

این مجموعه از سوی فرقه وهابیت تقبیح شده و آن‌ را «داستانی خیالی که برای بی‌اعتبار کردن محمد بن عبدالوهاب و پیروانش از سوی دولت بریتانیا سرهم شده» نام داده‌اند. اما از جانب مسلمانان چه شیعیان و چه اهل تسنن این اثر بیانگر همان اصل معروف انگلیسی «تفرقه بیانداز و حکومت کن» است.

ردیف عنوان ناشر ناشر اول کتاب نیستان ناشر دوم سوره مهر ناشر سوم انقلاب اسلامی - افق

 

برای مشاهده فهرست پرفروش‌های هفته چهارم آبان ۹۴ اینجا    را ببینید.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
کریستیانو رونالدو کتاب خاطراتش را منتشر کرد