سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



جامعه نیازمند «نهضت ملی اهدای عضو» است


سلامت نیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با توجه به ترویج فرهنگ اهدای عضو، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند «نهضت ملی اهدای عضو» است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر علی اکبر صالحی در مراسم اختتامیه گالری عکس واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد تغییر نگاه بخش قابل توجهی از عالمان، اندیشمندان، فرهیختگان، فعالان حوزه فرهنگی و اقشار مختلف مردم نسبت به مقوله اهدای عضو بوده‌ایم که این دستاورد را می­‌توان یکی از برکات و ثمرات اندیشه­‌های امام راحل(ره) دانست.

با اجازه فقهی ایشان در ارتباط با موضوع پیوند و اهدای عضو که در اختیار دکتر فاضل قرار گرفت، زمینه لازم برای احیای این حرکت خداپسندانه فراهم آمد.همچنین در ادامه مراسم دکتر فرحناز صادق بیگی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در این گالری عکس مراحل اهدای عضو، بخشندگان زندگی، گیرندگان عضو و افراد در لیست انتظار به تصویر کشیده شده است.

وی در سخنان خود گفت: واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا پایان آبان ماه 1394 موفق شده است با انجام برداشت 3332 عضو از 1197 مورد مرگ مغزی، برای 2430 بیمار عمل پیوند را انجام دهد.دکتر صادق بیگی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این گونه برنامه‌ها دیگر شاهد آن نباشیم که روزانه 10 نفر از بیماران در لیست انتظار، جان خود را از دست بدهند.


ویدیو مرتبط :
اهدای عضو ورزشکار زن ایرانی به افراد نیازمند