فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طرح ضربتي در محله هرندي، موجب هجوم معتادان به پارک‌هاي پايتخت شد


مهر/ عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از زماني که طرح هاي ضربتي در محله هرندي آغاز شده، آمار معتادان در بوستان هاي پايتخت افزايش يافته و بايد فکري براي کوچ درون شهري معتادان کرد.

محمد مهدي تندگويان با اشاره به چهار نشست شهرداري و اعضاي شوراي شهر تهران با موضوع منطقه ۱۲ و بهسازي محله هاي آن گفت: متاسفانه بايد بگوييم منطقه ۱۲ بوميت خود را از دست داده است و همين مسئله اين سئوال را ايجاد مي کند که با هزينه هايي که اينجا مي شود در نهايت قرار است محله را تحويل چه کسي دهيم.

وي تاکيد کرد: تا زماني که بوميت به محله برنگردد به نظر من اقدامات صورت گرفته نمي تواند نتيجه بخش باشد.

نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي تهران ادامه داد: در محله قديمي تهران راسته آهن فروشان و خرما فروشان و...، ايجاد شد و به همين دليل ساکنان قديمي آنجا از آن محله کوچ کردند.

وي با تشريح شرايط فعلي محله هرندي گفت: در حال حاضر افراد غير بومي و حاشيه نشين ها به بسياري از محلات منطقه ۱۲ هجوم آوردند چون يک سري خدمات رايگان آنجا اتفاق مي افتد و قرار است تسهيلاتي نيز داده شود که همين مسئله تبعات اجتماعي بسياري دارد.

تندگويان ادامه داد: نکته دوم اين است که ما نمي توانيم صرفا يک منطقه را در دل يک کلانشهر ببينيم و به فکر اصلاح آن منطقه باشيم.

عضو شوراي شهر تهران گفت: بحث ما فقط شهري نيست اتفاقا بيشتر اجتماعي است. اين آدمها قرار است به کجا منتقل شوند.

نايب رئيس کميسيون معماري و شهرسازي تهران با اشاره به تجربه محله خاک سفيد گفت: ما در خاک سفيد هم اين تجربه را داشتيم. قطعا منطقه خاک سفيد تکان خورده و بهتر شده اما معتادان آنجا کجا رفتند. معتادان و خلافکاران آن محله در همه مناطق تهران پراکنده شدند. در واقع ما همه شهر را ناراحت کرديم که بگوييم خاک سفيد اصلاح شده است.

وي تاکيد کرد: البته اين مسئله ربطي به شهرداري ندارد. اين همه آدم را ما به محلات ديگر منتقل مي کنيم. از زماني که طرح هاي ضربتي هرندي شروع شده شما کافي است سري به بوستانهاي تهران در مناطق مختلف بزنيد قطعا خواهيد ديد که آمار شبانه معتادان در پارک ها بيشتر شده است.

تندگويان گفت: اين معتادان پيش از اين کجا بودند. تا شش ماه پيش بسياري از بوستانها معتاد نداشت. اگر قرار است اين معتادان را به کل شهر شيفت دهيم همه شهر آسيب مي بيند.

عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه بايد فکري به حال کوچ معتادان کرد، گفت: قطعا محله هرندي نياز به بهسازي و اصلاح دارد اما بايد فکري به حال کوچ معتادان کرد. ما درباره يک تافته جدابافته بحث نمي کنيم بحث ما يک منطقه در دل يک کلانشهر است.

وي گفت: تاکيد گزارش شهرداري بحث اصلاح آدمها است اما همه نمي مانند که اصلاح شوند. قطعا ما با کوچ معتادان روبرو خواهيم شد اما برنامه اي براي اين کوچ تدارک ديده نشده است.


ویدیو مرتبط :
حمله به معتادان پارک نشین در پارک منطقه هرندی تهران